Ronyam_ kesinlikle öyle insanlarla bakılıp sizin psikolojiniz bozulup bebeğe bunu yansıtacağınıza ki yansıyor bebekler annedeki en ufak duygusal değişimi hisseder huzursuz olur bunlar olacağına kendiniz bakın daha iyi altını bir iki yanlış değiştirirsiniz üçüncüde doğruyu öğrenirsiniz ben de annem ilk doğumum çok çok zor olmasına rağmen 2.günün sonunda doğurdum 2gün boyunca sancı çektim ve üstüne 6 saat suni sancı aldım alttan kesim de vardı oturamıyordum ya ayakta durucam ya da sürekli uzanmam gerekiyordu çok uzun süre ayakta durunca da patlama riski olduğu için dikişlerin genelde uzanmak zorundaydım bu sebepten annem 12 gün kaldı ikinci doğumda daha fazla kalmak istedi ailevi durumlardan ötürü 6 gün kaldı ve 2 çocuk ikisi de bezli biri daha yeni doğmuş sürekli emzir alt değiştir diğerini yedir içir uyut ki kucağımda uyuyordu ona rağmen baktım çok da zorlanmadım öyle ikinci doğumumda da dikişim vardı ona rağmen daha çabuk toparlandım çok şükür 7 aydır iki çocuğuma da desteksiz tek başıma bakıyorum ikisinin de herşeyiyle ben tek ilgileniyorum eşim dahil kimseden destek almıyorum Allah kuvvet verdiği sürece de hep ben bakıcam hiç kimseye ihtiyacım yok bin şükür… Ablam doğum yaptı yanına gittim ayyy bunaldım bunaldım annem Bi yandan kaynanam Bi yandan kocası tarafı pimpirik çok düşüyorlar üstüne çocuğun tamam dikkat edilir bile bile zarar verilmez ama bunlar aşırı abartılı takıntılı kaynanası aramış e valla burdaki bütün sezaryen doğum yapanlar yürüyor da bizim gelin hala kalkamıyor bile ya olabilir belki bu onun için daha zor belki acı eşiği daha düşük neden Bi insana bunu yaparsın ki ne gerek var ayağa kalksa ne yapacaksın sanki övünülecek bişey mi ya da kalkamaması çok mu kötü bişey benim ablam korona olduğu için erken doğum yaptı bunu söylemiyor düşünmüyor ama Bi konuştum onunla emzirmeye çalıştı yanında oldum neye ihtiyacı varsa herşeyi elinin altına verdim ayağının altına destek yastık koydum sırtına destek yastık koydum emzirme minderi götürdüm yemek yemek istemedi zorlamadım bolca su içmesini uyumasını sağlamaya çalıştım çok şükür ya dünya varmış rahat ettim Allah senden razı olsun ne kadar kötüymüş bu süreç Bi de bu insanlarla sen olmasan ben napardım dedi yapılması ve olması gereken bu aslında ama biz o kadar alışmışız ki diğer şekilde muamele görmeye iyisini görünce tuhaf geliyor