simiyyy sorunuza cevap okur mu bilmem ama 2013 senesinde zar zor keşfettim alerjilerim saçma sapan kbb ellerinde heba oldum sonra fahiliyeue gittim resmen check-up ve o beni göğüs hastalıklarına yönlendirdi. Zaten aerius kullandığım için deri alerji testi yapamadı ama kandan baktı. Uçan kuşa alerjim çıktıç neyse o dönemde verdiği inhaler içinde kortizon vardı. O zaman unursamamıştım nedense seneler sınra baktım ama ciddi dozda bir kortizon değilmiş zaten. Üç ay ciddi anlamda dikkat ettim, ilaçlarımı aksatmadım üç ayın sonunda doktor bazı ilaçları bırakalım dedi korkumdan bırakamadım, kendini hazırla dedi öyle bıraktım. Bu yoğun ilaç kullanımı azalarak da olsa 6-7 ay arası sürdü.. sonra her sonbaharda standart hasyalanmaya başladım aam alciğer iltihabı şeklinde falan, yine gittim doktoruma dedim her sene başıma geliyor, o zaman Eylül ayı ortası gibi alerji ilacı ve inhaler kullanmaya başladım ve böylece sonbahar sendromum da bitti. Korkumdan çamtamda hep inhaler ve alerji ilacımı taşıdım. 2018 de artık zorda kalmadıkça ilaç kullanmadım. 2020 de covid salgını ile beraber maskeler hayatımıza girince ben resmen cenneti yaşadım ;))) ne bir aksırdım ne bir tıksırdım ne tek bir ilaç aldım ;))) ki bu arada sigara da içen biriydim. 2021 senesinde omuz eklemimdeki sıkıntı sebebi ile fizyoterapi ama akabinde de kolumdan kortizonlu bir enjeksiyon yapıldı, kortizon ne demekmiş o zaman anladım ;)) inhaler içindeki kortizonlar çok düşük seviye imil. Bu enj.ile ödemlerşm oldu, insülin direnci çıktı falan neuse iki ayda yoluan girdi o zaman kurcalamıştım nedir bu kortizon diye. )) Hastalık tedavilerinde oldukça hızlı yanıt alınan bir şey. Ama beraberinde getirdiği yan etkilere dikkat etmek gerekiyor her zaman, doktorla beraber karar verilmeli yani.. bir de doktorunuzdan bahsetmedim ama aklınızda olsun, İstanbul Ataşehir’de ‘istanbul alerji’ diye bir klinik var, ben oradaki bir pediatriste bebeğimi götürüyorum bebek izlem/takip için, ama o arada bakındım o kliniğe, sanırım ben de gidicem alerjilerim için, sadece alerjik hastalıklar üzerine çalıştıkları için tecrübelerine ve karşılaştırmalı yorumlarına güvenilebilir diye düşündüm. Aklınızda olsun bir araştırın derim.. alerji aşısı da uyguluyorlar. Acil şifalar :))
(Bu arada ben astım ilaçları damlullanmsam bana astım teşhisi direkt koymadı doktorum, çünkü hem solunum fonksiyon testlerimmhastayken bile iyi idi hem de hiç astım atağı geçirmedim. Ama potansiyelin ciddi demişlerdi. )