Havalar ısınmaya başladıkça tuvalet eğitimi postlarını sıkça görür olduk.
Buna istinaden, sorusu olanlar ve eğitimi tamamlamış olanların tecrübelerini aktardıkları bir post olsun istedim.
Ben başlayayım. Kızımın 3 yaşına 1 ay var. geçen hafta pazartesi günü başladık. ramazan ayında gün içinde ara ara klozete oturtarak korkup korkmayacağını test ederek başladım. geçen yaz bezini çekiştirdiği için rahatsız olduğunu düşünerek küçük bir deneme yapmıştık ama klozetten korktuğu için başlamadan bitmişti. Baktım ki klozette oturuyor, sıkıntı çıkarmıyor. direkt adaptörle işe başladık. klozeti istemeyen çocuklar için elbette en önemli şey lazımlık ama ben ilk seçenek olarak görmedim. hem hijyenik gelmiyor hemde her yere onu taşımak çok zor bana göre.
pazartesi sabahı uyanır uyanmaz tuvalete gittik ve ilk çişimizi yaptık. ilk uyandıkları an beze yapıyorlar çünkü, eğer ilkini uykudan uyandığı saate denk getirirseniz durumun farkına varmasını kolaylaştırır. uykusundan aksi uyanan çocuklar hariç tabii ☺️
külodumuzu giydik ve anlayacağı basit şekilde durumu anlattım. pek umursamadı ama olsun 😂
10-15 dkda bir tuvalete oturtup oyalamaya çalıştım. 1 dk bekledim baktım yok, kalktık. uzun süre oturtursam banyoya gitmek istemeyeceğini biliyordum çünkü. ilk gün 4 sefer çiş, 2 sefer kakasını kaçırdı. elbette kolay değil, bir yandan çocuğu yıka, bir yandan pis kıyafetler ve heryeri çişli bir ev 😤
sakin kalmak elbette zor ama şöyle düşünün; yıllardır türkiyede yaşıyorsunuz, bir anda bambaşka bir ülkeye gidiyorsunuz ve 3 gün içinde o ülkenin dilini öğrenemediğiniz için size kızıyorlar 🤷🏻♀️
çocuklar en az 2 yıldır, genel olarak bakarsak doğduklarından beri beze alışıklar, kaslarını tutabilmesi, tuttuğunda da tuvaletin banyoya yapılmasını öğrenmesi elbette zaman alacak. burada en önemli uyarım siz hazır olmadan asla ama asla başlamayın olacaktır. eğer sürekli kızıp bağırırsanız gerçekten bu iş çileye dönüşüyor.
geceleri hiç bez bağlamadım. 10:30da uyuyor, 9da suluğunu saklayıp sıvı şeyleri kesiyorum. meyve de aynı şekilde. son çişini 10 gibi yaptırıp uyutuyorum. eğer yapmadıysa yapana kadar bekliyorum.
3 gece kaçırdı ama 7 gece kuru kalktı.
yatağınıza alez mutlaka almalısınız. ekstra olarak e bebekte baby me markasının alt açma örtüsü gibi olan ama tuvalet eğitimi için tasarlanmış örtüleri var, kenarlarında bant olduğu için yataktan da kaymıyor. böylelikle gece kaçırsa bile nevresim değiştirmenize gerek kalmaz. pamuksu yüzeyi olduğu için yazın şortla yatıldığında terletebilir, üzerine ince bir çarşaf örtülebilir.
4.günden sonra ara ara çişi geldiğinde banyoya gitmeye başladı ama her seferinde değil. dünden beri her geldiğinde banyoya koşmaya başladı, nadirde olsa ben arkasından gidene kadar kaçırdığı oluyor ama 3-4 damla, gerisini tutuyor. kakasını da dünden beri söylüyor zaten günde 1 kez yapıyor.
dışarı çıkma mevzusuna gelirsek ben 1 hafta hiçbir şekilde çıkmadım, 3-4 gündür de uykusundan uyanınca çişini yaptırıp, yemeğini yedirip yarım saat, bir saat kadar mesafelere gittim ki çişi gelene kadar evde olalım. sanıyorum ki haftaya cumaya kadar bayağı oturtmuş oluruz, haftasonu dışarı çıkarız.
e bebekten portatif lazımlıkta almıştım. henüz denemedim ama çok kurtarıcı olacağını düşünüyorum. hem ayakları dik olarak kilitlenip içine poşetini koyarak parkta bahçede lazımlık gibi kullanılıyor hemde dışarıda klozetin üstüne aparat oluyor böylelikle çocuğunuz pis klozetlere temas etmemiş oluyor.
benim bilgi ve tecrübelerim şimdilik bu kadar. umarım faydam olmuştur.
bu süreçten geçmiş olanlardan da yeni başlayacak arkadaşlar için tavsiyelerini beklerim 🥰