Sevgili anneler konuşma konusu söz konusu olduğunda, güzel bir başlangıç yapmak istiyorsanız bol bol sohbet, hikaye okuma (dümdüz değil, yaşayarak ve anlayacağı şekilde) yapmalısınız. Sürekli bu ne bu ne sorusunu sormayınız. Çocukların işlevsel dili öğrenmesi gerekir. Geldim, şimdi gidiyoruz, hadi şimdi kule yapalım gibi basit anlaşılır cümlelerle başlayalım. Bir şey yapıyorsak, mesela bulaşık makinesi boşaltıyoruz, bu tabağı bana verir misin? Bardakları da şuraya koyalım gibi gibi.