mom0989 Ben hemşireyim anlattıklarımı buna göre değerlendirmeni rica ediyorum. Öncelikle anne olarak sakin ve soğuk kanlı olmalısın çünkü korkulacak bişey yok. Gitmeden önce bebeğini yıka aşıdan sonraki üç gün yıkayamayacaksın. Aşı öncesi ateş düşürücü vermenin hiçbir faydası yok üstelik gereksiz ilaç vermiş oluyorsun. Bunu söyleyen ebeler bile var hangi kafayla öneriyolar bilmiyorum cidden. Gittiğinde aile hekimine calpol yazdır ya da eczaneden kendin alabilirsin mor renkli olandan 120 mglık. 6 aydan küçük bebeğe kesinlikle dolven verilmez. Bir de paranox s diye fitil bulundur elinin altında ateşi normalde şurupla düşer ama düşmezse şuruptan 4 saat sonra yarım fitil koyabilirsin. Eve gelince bebeğine hafif şeyler giydir ateşini sık kontrol et, 37.5 olunca ıslak bezlerle koltuk altına kasıklarına kompres yapmaya başlamalısın. Ateşi yükseliyor ve 38i geçiyorsa şurubunu verebilirsin. Her bebeğin bünyesi farklı ateşi çıkabilir ya da çıkmayabilir. Sen kendini hazırlıklı tut yeter güzel anne. İnşallah güzel geçirirsiniz sürecinizi. Geçmiş olsun şimdiden