minikoglummmmm öncelikle ölenin saçı hatıra amaçlı alınabilir mi ona bakalım. Dinimizde insan o kadar kıymetlidir ki diri hali gibi ölü halinde de aynı saygının gösterilmesi gerekir. Bu saygının bir gereğidir ki insan uzvundan çıkacak olan herhangi bir parça gömülmelidir. Sahabilerin peygamberimizin saç ve sakalını saygı icabı sakladığı ve günümüze kadar ulaştığı malumdur fakat bu durum sadece peygamberimize has bir durumdur. Onun dışında kalan kullar için bu şekilde bir saklama doğru değildir. Vücuttan bir parçanın alınması ile bir tutulmasa da ölenin toprağının alınmasının da bidat bir uygulama olduğunu ve bu sebeple dinen uygun görülmediğini söyleyebiliriz. Niyet ne kadar masum olursa olsun oluşturduğu imaj hoş değildir. Sevdiklerimizle olan kuvvetli bağ yanımızda saç veya toprak olmasa da devam eder ve biz özellikle yapacağımız hayır hasenatla bu konuda onlara güzellik yapmış oluruz. Dolayısıyla bu tür şekilci yaklaşımlara karşı mesafeli bir tutum içerisinde olmak daha uygundur. Bununla birlikte böyle bir fiilin uğursuzluk getirmesi inancının hiçbir geçerliliği yoktur. Peygamberimiz “İslam’da uğursuzluk yoktur” buyuruyor. Yapılan hiçbir amel uğursuzluğa sebep olmaz. Toprak alma meselesinde uğursuzluk olacağı endişesiyle değil, dinen uzak durulması daha uygun görüldüğü için almamak daha doğru olur 🌺