Ozge_AyazEfee
Deletedmom277 merhaba sevgili anneler
1 yaş ile birlikte özetleyecek ve somutlaştıracak olursam hem motor gelişimdeki (yürümeye başlangıç) , bilişsel gelişimdeki (algılar, çevreye olay ve nesnelere ilişkin gözlem ve farkındalıkta değişimler ve neden sonuç ilişkilerinin artık farkedilir ölçüde artması), sosyo duygusal gelişimdeki ( birey olarak hissetme, varolma ben de varım çabası) ilerlemeler artık bariz olarak karşımıza çıkmaktadır. Bebek bir birey olarak ben de varım benim de isteklerin tercihlerim var mesajını verir ve etrafının tepkilerine göre de davranışlarını şekillendirir. Aslında bu süreçte geçmiş dönemde anne baba ve çevresindeki yetişkinlerin davranışlarını gözlemlemiş ve bunlara göre tepkiler denemeler yaparak kendi tutum ve davranışlarını da şekillendirme sürecini yaşamıştır. Yani evet bu süreçte sergilediği şeyler bizlerin eseridir. Ve bundan sonra da daha da artarak eser büyüyecektir. Anne ve babalar sözel ifadelerle bebeklere birşeyler öğretme çabasına girer ancak davranışlar çok daha önemlidir. Örneğin annesi gibi sinirlenen sinirlenme tepkileri anneye veya çevredeki yetişkine çok benzeyen bebekler görüyoruz. Veya ağlama veya talep süreci yanlış işletilen bebeklerde istenilmeyen davranışların olduğunu da görüyoruz. Burada önemli olan bebeğin mizacı ve aileye uygun anne baba tutumunu kararlı ve net bir şekilde sergilemek daha da önemlisi bebeğin olduğu her ortamı bebek dostu bir ortam haline uygun uyaranlarla getirmek pek çok istenilmeyen durumu çözmek için önemli bir adımdır.
Eğer yaşadığınız durum artık bir problem haline gelmiş ve günlük yaşantıyı bozuyor keyifli vakit geçirmeyi engelliyorsa bir uzman desteği alabilirsiniz. Her bebeğin mizacı ve her ailenin iklimi farklıdır o sebeple lütfen gördüğünüz duyduğunuz okuduğunuz öneri listelerini mizaç ve iklim açısından değerlendirmeden uygulamayınız bu tip uygulamalar durumu çıkmaza sokabilir ortada problem bile yokken bir problem durumunu yaratabilir.
Umarım açıklayıcı olmuştur
sevgiler