Deletedmom_78 sağlam çıkan var tabi ki ve illa da hepsini çektirmek zorunda değilsiniz. Ama muayene sonucu karar verilir . Yani çıktığında çenenizde yeterli yer varsa, yandaki dişi çürütmeyecek gibiyse veya siz fırçalarken o dişe ulaşamayıp çürümesine neden olmayacaksanız , diğerlerinde sıkıntı yaratmıyorsa , aktif çiğnemeye katılıyorsa, size ağrı sızı enfeksiyon yanak ısırma gibi sorunlar çıkarmıyorsa vs gibi durumlarda çekilmek zorunda değil.
Çıkarken de acıması normal , damaktan diş çıkıyor sonuçta. Ama röntgenle bakılması lazım bazen yandaki dişe dik geliyor ve o durumda ne kadar beklerseniz bekleyin asla çıkmaz , ameliyatla alınması gerekir. Eğer normal pozisyondaysa çenede yeterli yer varsa zamanı gelince çıkacaktır, çıkana kadar da tabi ki ağrı acıma yapar.