berosunannesi şimdiiii öncelikle Estağfirullah, hepimiz aynı şekilde o kağıtlara önce bi bakakaldık . Menenjit aşıları 2 tane. Tam koruma için bu 2 aşıyı da yaptırmanız gerekiyor. Bunların birincisi bexsero, bu tek marka . Mecbur bu yapılıyor yani. İkincisi diğer menenjit aşısı, onda 3 marka var nimenrix, menactra, menveo. Bunlardan bir tanesini doktorunuzla birlikte seçip yaptıracaksınız. Kaç tane yapılacakları ise aşılamaya başladığınız aya göre değişiyor. Mesela biz 6. Aydan sonra başladık. Şöyle bir takvim oldu. 7.-9.-13. Ayda bexsero . 8.-13. Ayda nimenrix şeklinde.
Nimenrix 1 yaş sonrası başlanırsa tek doz yapılıyor. Ama işte doktorunuzun dediği de önemli çünkü artık ne kadar erken o kadar iyi diyor doktorlar . Tabi sizin de fikrinize göre planlama yapılıyor.
Biz mesela çok fazla insanla çocukla dışarıyla teması yoktu diye ve biraz da kendini toparlaması açısından 6. Aydan sonra başlamak istedik.