Aliekremim netflixte “begining of life” diye bir belgesel var. Çocuk gelişimiyle ilgili. Orda dil eğitimiyle ilgili araştırma sonuçlarına da yer vermişler. Öncelikle dil öğrenmek 4-5 yaş öncesinde o dile maaruz kalması gerekiyor çocuğun.ancak bu maaruziyet aktif olarak katılımla oluyor. İki grup olarak çocukları ayırmışlar. Sanırım 2-3 yaş. 1. Grubu anadillerinden başka bir dil konuşulan bir ortama sokmuşlar. Oyun sınıfı gibi ama hiç kendi dilleri konuşulmamış. Sadece ikinci anadil konuşulmuş. Çocukların aktif olarak oyunlara katılımı sağlanmış. Sanırım 1-2 ay sonra( tam hatırlamıyorum süreyi) bu gruptaki çocuklar diğer dili rahatça anlıyorlarmış. 2. Gruptaki çocuklara da farklı dilde tv izletmişler. Çocuklar televizyona dokunmuş, sürekli izlemiş vs vs ama aynı süre sonunda dil gelişiminde hiç bir gelişim olmamış. Yani tv izletmekle maalesef ingilizce öğrenilemiyor. Biz kulak dolgunluğu olsun diye ingilizce müİk dinletiyoruz ama aktif olarak konuşmadıkça işe yarayacağını düşünmüyorum:(
ben 3-5 yaşlarım arasında Amerikada yaşadım. O zaman evde sürekli Türkçe konuşulduğu halde okulda ingilizce konuşuyordum ve ingilizcem o zaman çok iyiydi. Ama türkiyeye döndükten sonra aktif olarak kullanmadığım için 6 ay gibi bir sürede herşeyi unuttum. Ki bir sürü video çizgifilim izletiyorlardı:( sonra lise zamanı baştan öğrendim.