Icim süt alıyorum taş gibi tutuyor. Maya olarak kaynanamdan alıyorum o kendisi yapıyor yoğurdu ama imkanin yoksa activia ile mayalayabilirsin. Sonrakilerde hep ayirirsin mayasını. Sütü isitiyorum elim 10 saniye dayanacak şekilde sıcak oluyor. Sonra mayaya azıcık seker azicik tuz atıyorum. Ilittigim sutten az az alıp mayayi ilitiyorum alışması için. Tencerede mayalayip kavanozlara paylastiriyorum. Kapak kapatmiyorum uzerlerine peçete kapatıp poşet kapatiyorum bide, yoğurt mayalama bezim var onun içinde 5 saat sonunda bakıyorum taş gibi oluyor. Kapağı açık şekilde dolaba koyup ertesi gün kapakları kapatıyorum.