Merhaba05 Kızlar selam, bebeğim için çiğ inek sütüyle yoğurt yaptım ama burda en az 3kg satılıyo yaptığım yoğurdu bitiremedim ekşidi çöpe döktüm eşim yemiyo bebeğimde azıcık yiyo zaten. Hem emeğim hem param ziyan oluyo😰 Markette cam şişede satılan günlük sütlerle yoğurt yapan var mı? Bide öyle deneyeceğim en azından ziyan hemde olmaz sık sık taze yaparım. Hangi markayla nasıl yapıyosunuz tarif verir misiniz?
BuzluKahve Merhaba05 Doğru olan pastörize edilmiş sütle yapmak zaten. Çiğ süt bebeklere tavsiye edilmez. Ben sütü kaynatmadan ılıtıp makinede mayalıyorum.
hunilimomy Merhaba05 pastörize sütü mayalayacak kadar ilitsaniz yeterli ben migrosta hazir mayalar var onla mayalamistim hatta bu sefer probiyotik mayası aldim bidakine onu da denicem
Mommqueen Merhaba05 valla ben yurt dışında yaşıyorum çiftlik sütü bulamadgmız için burda hep market sütüyle mayalıyorum taş gbide oluyor çok güzel tadıda var miss her hafta yapıyorum üstelik çorbamı vs de o yoğırtla yapıyorum
aura_meselesi_bu_sekerim Merhaba05 sutu kaynatıp soğutup buzluga koyun ıhtyc oldukça çıkarıp ısıtıp mayalayın 👍☺️
Gzdturk Ben senelerdir bimin günlük sütüyle yapıyorum bi ara altın süt getiriyolardı o da cok güzeldi ama artık yok şimdi normal günlük sütünü alıyorum eğer mayam yoksa yine bimin en ufak yoğurdunu alıyorum cok güzel tutuyor
Merhaba05 Gzdturk dün öğlen yaptım gece buzdolabına koymak için açtım tutmamış puding gibi😢 beceremedim heralde. Bi daha denicem
Merhaba05 hunilimomy kavanozda mı mayalıyosunuz? Bide bebişiniz kaç aylık probiyotik maya uygun olur mu acaba?
Ali777 hunilimomy probiyotik mayayı nasıl kullanıyorsunuz ? Ben önceki yaptığım yoğurtla mayalıyorum hep sulu oluyor 😔
Mirayfiliz Şok marketin günlük pastorize sütü ve mayasıyla yapıyorum,sütü ılıklaştırmanız yeterli,kaynatmanıza gerek yok,ben parmağımı 8 sn kadar içinde tutabilecek sıcaklıkta ayarlıyordum😊
Gzdturk Merhaba05 plastik şişese mavi kapaklı dolap bölümünde duruyor. Deneyim gerçekten güzel oluyor ama ben ılıtmıyorum normal çiğ süt gibi kaynatıp yapıyorum
hunilimomy Merhaba05 ben oldum olası kavanozda mayaliyorum tencerede hep sulu kalir benim beceremiyorum açıkçası 😁 6 ay 15 günlük bebisim
Mirayfiliz Merhaba05 evet kavanozda mayalıyorm,mayayı süte daha tenceredeyken koyuyorum karıştırıp kabanozlara pay ediyorum.kapaklarını sıkmadan öylesine üzerine koyuyorum ancak şunu belirteyim kapağı koymadan kavanozun ağzına kağıt havlu koyuyorum ve kapağı yine söylüyorum sıkmadan sadece kapatıyorum daha sonra güzelce sarıyorum.ben geneld2 yatmadan mayalardım sabaha olurdu.Buzdolabında 1-2 saat kapakları açıl bekletir sonra kapatırdım.hiç sorun yaşamadım😊
Merhaba05 Gzdturk şimdi gidip aldım yapıcam 🙈 kaç dk kaynatıp ne kadar maya koyuyosunuz rica etsem detaylı bi tarif yazabilir misiniz🙏🏼
Mlk026 Ben günlük süt alıyorum 1 şişe yarısını labne yapıyorum yarısını yoğurt epeyce gidiyor çokta güzel oluyor
Merhaba05 Mlk026 hangi sütü alıyosunuz bide tarif verebilir misiniz bende şimdi günlük süt aldım bu akşam bebeği uyuttuktan sonra yapacağım
Gzdturk Merhaba05 ara ara karıstırarak yani bildiğiniz fokurduyor o zaman kapatıyorum. Kavanozlara döküyorum sütü (yarım ltlik) , ılıyınca ( serçe parmağımla bakıyorum 7 ye kadar sayıyorum yakmıyorsa elimi olmustur) her kavanoz için dolu dolu bir yemek kasığı yoğurt koyuyorum bir kaseye üstüne ılık sütten bir bi kaşıl alıp iyice çırpıyorum sonra kavanozlara yavasta döküp kavanozların ağzını kapatmadan güzelce sarıyorum. Yani ben saat tutmuyorum mesela sabah 10-11 gibi yaptıysam aksam 19-20 de falan koyuyorum dolaba hiçte eksi olmaz yani. O gece kavanoz kapaklarını kapatmıyorum öle acık kalıyor ertesi sabah kapatıyorıum kapakları
Mlk026 Merhaba05 ben fileden harras alıyorum sek süt de aldım o da çok güzel oldu parmağımı 3-4 saniye tutabileceğim sıcaklığa geldiğinde yarısından biraz fazlasını bir kavanoza alıyorum 1 yemek kaşığı yoğurtla mayalayıp iyice sıcak kaloriferin üstünde 6 saat kadar bekletiyorum geri kalan yarıdan az sütü pınarın az yağlı az tuzlu süzme peyniri var peynirler küp küp bir küpün yarısını iyice ezip biraz sütle karıştırıp kalan süte ekliyorum. Onu da aynı şekilde 6 saat bekletiyorum mayalandıktan sonra süzgece alıyorum buzdolabında 1-2 saat süzdürüyorum. Mükemmel oluyor fazla yapıp sende kullanabilirsin markette satılandan farkı yok peynirin suyu da çok faydalı onu da dökme çorbalara meyve pürelerine vs kullanabilirsin. Böyle anlatınca çok uzun oldu ama çok basit.