Herkese merhaba kizlar 😊
4 ay 20 gunden herkese merhaba teyzelerim 👼
Beni uyku konusunda destekleyen ve yardim eden yoneticimiz Naime hanim @NaimeYilmaz tesekkurlerimi sunuyorum. Tam aylari uyku rutinine basla diyerek beni motive etti. Ben normalde 12 de mamasini verip yatiriyordum. Aksamlari huysuz oluyordu kizim meger aslinda uyku saatiymis ben uyutmuyormusum, Naime hanim gozumu acti 😊
Bana bir tablo paylaştı ve o tabloyu bu yazinin altına ekliyor olacagim.
Öncelikle 4.5 aylik oldugumuz icin tabloda gunduz 3 uyku ve aksam 20.00-22.00 arasi son uyku seklinde ilerlemeyi planladim. Sabah 9 da kalkiyoruz ilacimiz var troid onu iciyoruz 1 saat yatakta oynadiktan sonra uyuyoruz. Yaklasik 10.00-12.00 arasi iki saat uyuyor bende o sirada evi toparliyorum ramazan degilse kahvalti yapıyorum vs.
12.00 da mama saatimiz geliyor zaten uyaniyor yediriyorum ve salona geciyoruz oyun saati. Oyun halisinda beraber oynuyoruz ya da kucakta hoppidi hoppidi yapiyoruz 😊
Saat 14.00 da oglen uykusu dedigim uykuya hazirlaniyoruz ve 14.10 da tam uyumus oluyor. Oyun oynadigi icin enerjisi sanirim harcanmis oluyor ki uyuyor. 45 dk 1 saat ana kucaginda uyuduktan sonra uyaniyor.
Saat 15.00 oluyor mamamizi yiyoruz. Altini degistiriyorum, kucağıma aliyorum ve kitap okuyorum. Kitap okudukca konusmaya calisiyor benimle 👼 ikinci uykumuzu bu sekilde yapmis oluyorum.
Saat 17.00- 18.00 arasi 3. Uykumuzu yapiyoruz bu uyku bazen 2 saat bazen 1.5 saat suruyor uyandiginda (suan biz iftar yapmis oluyoruz) ya da yemegimi yemis oluyorum. Uyandiginda da onu bu sefer oyun halisinda kendi haline birakiyorum biraz kendi kendine oynamasi icin. Tabi saat 18.00 da mama saatimiz oldugu icin yediriyorum. Bazen aliyorum su iciriyorum aralarda bende yanina gidiyorum. Bu siralarda ev islerimi halletmeye calisiyorum eger yoksa kendime onunla birlikte vakit ayiriyorum o oynarken ya kitap okuyorum ya forumda takiliyorum. Babamiz gelirse o saatlerde babamiz da oyun oynuyor babayla oyun cok macerali ve ciglik cigliga konusarak gülerek oluyor tabi 😊 baba asigi.
Saat 21.00 da mama saatimiz geliyor ama gozleri zaten hafiften gidiyor ovusturuyor vs anliyorum. Ana kucağına koyuyorum kendi kendine uykuya dalmis oluyor. Bu surec bizde 1 hafta surdu bazi gunler basarisiz oldum ama hedefim 22.00 da uykuda olmasiydi cunku buyume hormonu en yuksek o saatte calisiyor. Aksamlari los isikta uyutmaya cook ozen gosterdim gece ile gunduzun farkıni ayirt etsin diye. Misafirlikte bu duzen bozuluyor ama diger gunler ayni duzene devam. Gunduz uyku saatleri bazen degisiyor ama sayisini asla sasirmiyoruz gunduz net 3 uyku ve aksam net 22.00 de uyumasi gerekiyor bunlar kirmizi cizgimdi. Benimde basarisiz oldugum gunler ilk gunlerdi ama suan resmen 1 haftada oturdu.
Naime hanima cok tesekkur ediyorum 😊
Bu arada eklemeyi unuttum. 22.00 da uyuduktan sonra 00.00 da bir ruya öğünü yapiyorum gozler yari acik sekilde bazen uyurken iciyor. Boylelikle sabah erken saatte uyandirmiyor ❤️
Bir ekleme daha yaparsam, uykuya dalisi sinus masaji cok etkili. Hafifce kaslarinin ortasina masaj yaparak, alnini ve saclarini oksayarak uykuya daldirabilirsiniz. Cok ziplayip hopladiginda da ki bazen ana kucağında bunu cok yapiyor, yanina oturup istikrarli bir sekilde masaji uygularsaniz 1 saatte olsa uykuya geciyor 🌺
Not: atak donemleri ve dis donemleri bu rutin bozulabiliyor, önemli olan istikrar. O donemlerden sonra tekrar bu rutini basa alacagiz 🌺
