Marinamama
Benim oğlum 19 aylık olmak üzere, yaşından beri her söyleneni anlat komut alır yapar.
Biz oturup kitap okuyamıyoruz hareketsiz zamanlarında okuyordum onlar kar kaldı yanıma. Şu an sadece zeka kartları, büyük sorular kitabı, ilk 100 sözcük diye bir kitap ve eşleştirme kartları var onlar ilgisini çekiyor onlara bakıyoruz. Her sorduğumu gösterir.
Anne, baba, emmi (amca), dede, al, bu (işaret eder bunu istiyorum diye), fu (su).
Hayvan taklidi aslan, karga, köpek, tavuk, at
Araba kullanırken rınn rınn diyo
Dıgıdık der.
Genel olarak hep işaret ederek hıı hıı bu diyo her derdini anlatır.
Konuşsun diye değil ama biz hep konuşuyoruz onunla babaannemizinde çenesi var benimde. Doğduğundan beri iletişim isteyen bir çocuk sessizlikte ağlardı mecbur hep ya şarkı söyledim ya konuştum devamlı. Göz temasını hiç aksatmamaya çalışıyorum. Birde herkesle iç içeyiz şansımız aileler yakınımızda kalabalıkta yetişiyor. Oyun grubuna gidiyoruz konuşma anlamında değil ama kurallara uyma ve korku konularında çok faydasını gördüm. Öncesinde ağlayan bağıran bir çocuk gördü mü ağlar korkar kucağımdan inmezdi şimdi umursamadan işine bakıyor. Parkta da korkardı başkası varsa kaymazdı artık o sorunda kalktı. Çok şükür yani akışına bıraktım içinde varsa ve sessizde yetişmiyorsa kapıyorlar bir şekilde. Kimisi ne yaparsa yapsın konuşmuyor çocuk yapısal biraz