Yenianne973 Dhgul Ben yüzünü siliyorum ıslak pamukla uyansın diye ve altını değişiyorum o zaman uyanıyor yoksa mastit oluyorum o da doymadan uykuya dalıyor 22 günlük 😊
sfank Dhgul kilo alımı iyiyse hiç dert etme benim kızım da kısacık emerdi oğlum da öyle emiyo. Kızım da hep az emiyo zayıf kalcak derlerdi 50 persantil doğdu 75 persantilde devam etti. Oğlum da 10 dk max emer geceleri de yenidoğandan beri en az 3 saat uyurdu bi ayda 1.5 kilo aldı. Her bebeğin emme refleksi farklı önemli olan memeyi boşaltıp kilo alması.
Mavi3435 Dhgul rahat ol hepimizin öyleydi.ben 40 günlükte başladım.uysnik olduğu dakikalarda sütümu sağıp veriyordum.tabii yind emziriyordum.kaslari gelişsin diye. Sadece kasları gelişmediği için az süt icmesin diye her sagmada 40 ml sağıp 20 20 veriyordum. Ve maşallah kilosu da iyi oldu
Sena03 Mavi3435 ben perşembe doğum yaptım sezeryan oldum , emme refleksi var çok şükür ama meme ucu olmadığı için kavrayamadı ilkte ememediği içinde sütüm gelmedi pompalarla yağlı sütü anca görmeye başladım ama sol memeyi alamıyor yada istemiyor sağı yine alıyor ama süt gelmediği için sinirleniyor ve bırakıyor.ilk emzirmeyi deniyorum sonra Mama veriyoruz mecbur 30 cc kadar onu içip baya bi sonra gaz halinde kusuyor hafif koyu şekilde üzülüyorum ister istemez. Önerin veya bilgin var mı
nhlhmz11 Sena03 benimde sağ memeyi almıyordu, alamıyordu . Ağlaya ağlaya pes etmedim verdim . 30 günlük olduk . Çok şükür ikisini de emiyor .
Sseyma65 Sena03 benimde göğüs ucum olmadığı için hastanede mamajo markasının silikon göğüs ucunu vermişlerdi öyle kavradı bebeğim şu an biraz zor ama o şekilde takarak memeyi kavrayabiliyo En asından anne sütü içiyor ya buna şükür
esesturk Sena03 aynı durumu yaşıyorum hastanede mamaya başlattılar Meme + mama Verdim 30 cc ile başladık günde iki defa şu anda 90 cc yiyor ve göğsümü emmek istemiyor göğsüme emmediği için sütüm azaldı stresten üstüne Mastit Oldum doktor ilaç verdi ve o göğsümü iki gün bebeğin emmemesini söyledim göğsüde sık sık sağ dedi. Sonuç olarak bebeği mamaya alıştı İlk on dakka memeyi çekiyor sonra ağlayarak bırakıyor ne yapacağımı şaşırdım
carmella Sena03 merhaba hangi mamayı veriyorsunuz? Benim de sütüm 4.-5.gün gelmeye başladı, başta mama verdik bu sebeple. Hipp markaydı gaz vs sorunu yaratmamıştı
Portologg Dhgul benim bebeğim de öyle ablam diyor ki bu bebeğin en az 1 saat emmesi lazım 10 dk nedir gerçekten merak ediyorum 1 buçuk aylık bebek 1 saat emebilir mi var mi aranizda
Mylittlepearl B1elf Portologg daha ceviz kadar midenin eğer sütün varsa 1 saat filan emmeye ihtiyacı yok. Herkesin sütü farklıdır bir şunu anlamıyorlar ya benim kızım 6 aylık 6 aydır maksimum 15 dk emiyor 15 dk geçtiği çok çok nadirdir. Başlarda sadece 5 dk emerdi o da 3 saatte bir şanslıysak. Zorla da olsa uyandırıyorlarmış uyanmiyorsa uyanmiyor bebek. Bunlar yüzünden 1 saat kızımı uyandırmaya çalıştığımı bilirim ya onda da uyanır 30 saniye emer bırakırdı. Çocuğunuzu izleyin sarılık yoksa huzursuz değilse dert etmeyin çünkü ilerleyen aylarda katlanarak devam ediyor bu baskıları.
Ygzbebis Altını değiştirirken 2 veya 3 kez en fazla kaka almaya başladım kızlar sizce bunun doymamasıyla alakası var mıdır?
EsinPinar Ygzbebis bebeğin kakasina göre değil cisine göre doyup doymadigini anlarız günlük 5 ile 6 çişli bez varsa bebek aylık kontrollerde yeterli kilo alımı mevcutsa hiç birşey yoktur devam edin
Dhgul Ygzbebis 3 4 defa dolu cisli bez alıyorsan doyuyordur bebekler bazen on gün bile kaka yapmayabiliyormuş
Belizanasi B1elf Ben bir şekilde uyandırıyordum zor olsa da. Zaten kural olduğunu söylemedim sarilik olmaması doyduğu anlamına da gelmez ayrica, tabii ki her bebek farklidir genel konusuyoruz burda yoksa bu foruma da ihtiyaç olmazdı degil mi?
B1elf Belizanasi yanlış bir bilgyi dogru gibi buraya yazmanız hiç doğru değil. Aç ve yetersiz beslenen yenidoğan sarılık oluyor sarılık havada uçan çocuğun yakaladiği birsey değil sarılık neddn olur diye küçük bir araştırma yapabilirsiniz Anne sütü alamayan veya formul mamayla yeterli beslenemeyen yenidogan sarilik oluyor doyup doymadiğini da dolu dolu 5 bez fazlası çıkariyor tok ve sarilik olmadi 🤣
Mavi-Hzl Dhgul benim de 29 günlük ve başından beri hep aynı sorunu yaşıyoruz. Hatta uyandıramıyordum şimdilerde gaz sancısı olduğu için zaten uyanık göğsüme koyunca üç dk sonra uyuyor. Sağıp biberonla verdim, Bu yüzden kilo verdi bir süre alamadı ve şimdi ilk defa 300 gram almış doktorlar memnun değil hatta bi tanesi mama başla bile dedi. Sütüm çok fazla (şükür) sürekli akıyor sağıp dolaba kaldırıyorum ama oğlum güzel emmediği için bu duruma rağmen mama başlamakta ısrarcı olurlarsa çok üzülürüm
esesturk Mavi-Hzl sakın mama vermeyin alışıyolar biberona kaşıkla verin benim doktorum öyle dedi biberon çok akışkan olduğu için bebek onun akışkanlığına alışıyor
BZM Benim kızımda 36 günlük. 5 dakika emip bırakıyor uyumasa bile. kilo alıp çişini yapıyorsa o beş dakika enmek bile ona yetiyo demekmiş
nolmuskine En az yarım saat emiyor 22 günlük ki en az 20 dk civarı emmesi gerekiyor gelişimi için ve sarılık olmaması adına
nhlhmz11 Dhgul benimki bir göğsümu emiyor 20 dk dan fazla sürüyor bazen yarım saat sonra uyuyor iki saat sonra tekrar emiyor, eğer tam açsa iki göğsü birden emiyor o da çok uzun sürüyor, sonra uyudu mu üç saat kalkmıyor , 30 günlük olduk
Aisehuma B1elf sen resmen ben canım aaynılarını yazıcaktım haha seninkini okuyunca bu kadar olur dedim 5 dk emiyor sadce ya sonra bidaha sabaha kadar yat kalk belim ağırdı😀
EsinPinar Dhgul benim bebeğim yeni dogdugunda tek meme emdi hep 2 saat aralıklarla meme değiştirdim asla ikisini aynı anda emzirmedim yaklaşık 10 15 bazen 5 dakika emdi ve şuan 7 aylık gelişimi çok iyi illa iki meme emecek diye birşey yok bir memenizden son süt alimina kadar emip gogsunuz elastik gibi yumusuyorsa yeterlidir bir sonraki emzirmede diğer göğsünüzü verin sırayla ilerleyin