Nurguven ilk ay 900gr ve mama mı başlattı? Kafasına .. boşa başlamışsınız mamayı söylim. 3 farklı doktor, 2 ebe hemşirem ve 1 emzirme danışmanım var. Sütüm bile kesildi geri getirdik öyle böyle. Doğum kilosu ve aldığı kiloya baktım,onlara mesaj attım gündüz. Döndüler de şimdi yazıyorum size.
Doğum kilosu farketmeksizin 2000gram üstü doğan bebekler de;
Anne sütü ile ilk 3 ayda ortalama 500-1000 gram alması yeterlidir.
- aydan sonra anne sütü ile ortalama 400-700 gram alırlar çünkü hareketlenirler hafiften ve kilo alımı yavaşlar. 6.Ayda bebeğin doğum kilosunu yaklaşık olarak 2 katına katlaması beklenir.
1 yaşında bebeğin doğum kilosunu yaklaşık 2,5-3 katına katlaması beklenir.
Başka doktorlarla görüşün,bebeğiniz ilk ayda anne sütüyle 900 gram almışken neyin kafasıyla mama verdirtiliyor acaba? 2500 doğmuş, tamam 3,5-4 kg doğmamış çoğu doktora göre zayıf bebek olarak kabul edilir. Ki bende 2250 doğmuşum. Lakin direk lak diye mama da bilemiyorum. Valla benim doktor ve danışman şok oldular.
Millet 900 gr alsın diye memelerini parçalıyor.Bence sütünüz de bebeğinizin keyfi de gayet normal yerindeymiş.Zayıf doğmuş diye size yapılmış bu.
4 kg doğmuş bebeklere yetişsin diye 3 ayda 9 kg olmasını bekliyor heralde doktorunuz.Üzüldüm açıkçası çünkü aynılarını yaşayan arkadaşlarım oldu.Az az emzirirken hepten sütlerinden oldular,bebek mama aldıkça anne sütünden alması gereken kısmı mama doldurur ve o kadarlık kısmı emmez.Meme de süt arzı görmeyince üretimi yavaşlatır.
bu konuda hastanelerde broşür filan da veriyorlar aslında gebeyken,doğumdan sonra... Size vermediler mi yoksa?