Almila0101 merhaba,
Ben biraz uzun anlatacağım.
Benim bebeğim de sarılık oldu. Dediğiniz gibi 2 saatte 1 emzirdim. En son 13 günlükken 13.9 a kadar çıktı. Sarılık azalmadığı gibi istenilen hızda da kilo almıyordu. Doğum yaptığım hastanenin atadığı doktor ilgileniyordu. Hemen mama takviyesi dedi.
Benim çok moralim bozulmuştu. Çünkü sezeryan doğum yapmama rağmen (39. Haftada ) sütüm hemen gelmişti ve emzirmeyi çok sevmiştim . ( silikon uç kullanmama rağmen, ama onu da bebeğim 30 günlükken bırakabildim)
Mama vermedik , eşim bu konuda beni destekledi. Başka bir doktora gittik.
Sarılık yukardan başlar aşağıya doğru iner. O yüzden gözleri ve yüzü sarı olabilirim, bu endişe gerektirmez dedi.
Kendisi sadece gözle baktı. “Endişe etmeyin, bacaklarına inmemiş sarılık. Bu anne sütü sarılığı. Uzun sürecek. Siz anne sütü vermeye devam edin . “ Dedi
Ben de aynen dediklerini uyguladım. Ve uzun da sürse geçti. Sütüm maşallah bebeğim emdikçe arttı. Çünkü benim sütüme olan inancım arttı.
İlk doktoru dinleyip mama verseydim evet bebeğim daha çabuk iyileşecekti ama benim sütüme olan inancım azalacaktı.
Diyeceğim o ki, doktorunuz mama dese bile siz önce bütün gücünüzle emzirin. Moral bozmayın , emzirin. Ama doktor takibini de tabi ki aksatmayın.
Bu tamamen benim kendi kişisel tecrübemden dolayı verdiğim fikirdir. Umarım linçlenmem.