Nerde bu durumla mücadele eden anne görsem durup sarılmak isterim. Tam 1 buçuk ay kaşık reddiyle mücadele ettim hatta buraya post açmıştım. Tam 6 aylıkken ek gıdaya başladık kızıma şuan tam 8 aylık. 1 ay 20 gün kaşık reddimiz vardı hatta kaşık reddi olduğunu araştırmalarım sonucu öğrendim. 3 kaşık değiştirdim olmadı, evden kaşık denedim olmadı. İnanın onlarca tarif denedim acaba bunlarımı sevmedi dedim olmadı. Her şeyini özenle aldım organik aldım. Ziyan olan şeyleri söylemiyorum bile. İnanılmaz yıpratıcı sabır isteyen bir süreç. Asla pes etmedim, eşim ve çevrem yeter kendini yıpratıyorsun desede hergün farklı şeyler denedim. Bir tek tarhanaya ağzını açan bebeğim onuda bir süre sonra reddedince blw yapayım dedim ama yok eline alıp yere atıyordu. Bende kalabalık sofrada yemek saatinde elimle yedirebileceğim şeyleri elimle sundum, yumurtası sarısı gibi, mücver gibi, pankek gibi. İnanın vitaminini alsın diye labneyi bile elimle yedirdim. Elimle yedirebileceğim yemekler tercih ettim. Fırında köfte patates yaptım, brokoli yaptm, kıymalı karnabahar vs gibi yemekleri yaptım ve fark ettim ki çocuğum elimle yedirince gayet güzel yiyor. Geçen gün kaşıkla vermeyi deniyim dedim sonuçta artık yemeklerin tadını aldı dedim inanın kaşığa ağzını açıyor artık. Önce tadına bakıyor ve sonra yiyor. Bir süre böyle deneyin annelerim bebeklerimiz ek gıdanın kötü bir şey olmadığını yemeklerin güzel olduğunu bir nevi alıştırma süreci olarak düşünün elle deneyin derim ama bunlar tamamen benim tecrübem. Çünkü inanılmaz savaş verdim ve taktım bu durumu sonunda başardım umarım sizde başarırsınız. İnşallah yemek seçmeyen, güzelce yiyen sağlıklı bebişlerimiz olsun♥️