sevgii_123 ezanın başlaması ile imsak vakti girmiş olduğundan yemeyi içmeyi terk etmek gerekir. Fakat ezan başladığı sırada ağızda bulunan lokmanın yutulmasında veya son yudumun içilmesinde bir sakınca yoktur. Amacımız ezan sesini duyduğumuz anda yeme içmeyi bırakmak olmalıdır, fakat nadiren ağzımızda birşeyin bulunması durumunda evhama kapılmaya gerek yoktur. Yeter ki bu durum suistimale sebebiyet vermesin ve ezanın devamında hâlâ yenilip içilmesin.
Bir de bazı yorumlarda “bilmeden yaptığınız için bozulmaz” diyenler olmuş. Böyle birşey yoktur. Unutmak ve yanılmak arasında fıkıh kuralı gereği farklılık vardır. Unutmak Allah’ın ikramıdır ve bu sebeple orucu bozmaz. Fakat oruçlu olduğunun bilincinde olup yanlışlıkla imsak vaktinden sonra veya iftar vaktinden önce yiyip içen kişinin orucu ortada bir kasıt yoksa da bozulur. Zaten kasten yapılması halinde kefaret gerektiği hepimizin malumudur. Bu sebeple bilmeden yapmanın mazeret olarak kabul görmediğini bilmek ve vakitler konusunda son derece hassas davranmak gerekiyor.
Siz de ezan okunduğu an hemen su içtiyseniz bir sorun olmaz fakat biraz daha ilerlemişken içmeniz halinde orucunuz bozulmuş olur. Her halükarda orucunuzu bozmadan gününüzü tamamlayın, içinizde şüphe bulunması halinde Ramazan ayı sonrasında dilerseniz bir gün kazasını tutabilirsiniz. Allah kabul etsin 😊🌺