Dondurmalikahve ezanın okunmaya başladığı zamana kadar yeme içme imkanımız vardır. Zaten peygamberimiz oruçta bize kolaylık olması için sahuru geciktirmemizi, iftarı ise hemen yapmamızı tavsiye ediyor. Bu sebeple sahuru imsak vaktine yakın zamanda yapmak çok daha uygundur. Bununla birlikte ezanın başlaması ile imsak vakti girmiş olduğundan yemeyi içmeyi terk etmek gerekir. Ezan başladığı sırada ağızda bulunan lokmanın yutulmasında veya son yudumun içilmesinde bir sakınca yoktur. Amacımız ezan sesini duyduğumuz anda yeme içmeyi bırakmak olmalıdır, fakat nadiren ağzımızda birşeyin bulunması durumunda evhama kapılmaya gerek yoktur. Yeter ki bu durum suistimale sebebiyet vermesin ve ezanın devamında hâlâ yenilip içilmesin 🌺