Busebulut valla yalan dolan yok; ben hiç çekinmeden kendi rahatım için çevremden yardım talep eden biriyimdir. Doğurduğumdan beri de hiç yalnız kalmadım. Çok şükür maddi durumumuz iyi gündüzleri ev işleri ve yemeğe yardımcımız var, aynı zamanda annem bu sene bizimle kalıyor, gündüzleri de kayınvalidem geliyor sabahtan, akşam dönüyor. Yoksa nasıl geçerdi o süreç bilmiyorum. Bu sayede çok rahat atlattım ben. Lohusa bir kadının en ihtiyacı olan şey bebeğine bakabilmek için kendisine bakılması. Bizim kültürümüzde bu eksik maalesef ama aslında doğuran kadının pamuklara sarmalanması gerekiyor. İlk 40 gün sadece yedim, içtim ve bebeğimle ilgilendim. Ona rağmen gelmek gitmek isteyenler vs.ye sinirlendim çünkü insan sadece kendine bakıp, bir sıcak çorba içip bir ılık duş alıp bebeği uyurken de uyumak istiyor. Yok misafir yok şu bu istemiyor sadece yardım için gelenler gelsin istiyor. Hormonlarımız alt üst oluyor. Ben bu aydınlanmayı şükür ki doğumdan önce yaşadım, eşimle katıldığımız doğuma hazırlık eğitimlerinde doktorumuz üzerine basa basa söyledi. Ailelerinizle önceden konuşun, eşiniz de kendi annesiyle konuşsun; anneciğim sen çok iyi bir annesin, artık sıra bende. Ben çocuğuma bakabilecek yetiye sahibim ama bu süreçte senin de bana bakmanı istiyorum, herkes kendi bebeğiyle ilgilenirse hepimiz daha mutlu atlatırız diyin dedi. Gerçekten de öyle yaptık. Şükür az hasarla atlattık o dönemi.
Evet zor, ilk üç ay değil ama bana kalırsa ilk 40 gün en zor, sonrasında adım adım kolaylaşıyor. Ben eczacıyım 2 ay bitince tam zamanlı dönebildim işime. O iki ay dengeleri oturtmakla geçti, ama şimdi birer tatlı anı olarak kaldı. Ne çabuk geçti diyorum.
Fakat bize düşen görev şu; herkesin durumu olmayabilir bakıcı, yardımcı vs tutmaya. Ama çekinmeden kültürel sorunumuz olan yardım istersem zayıf duruma düşerim psikolojisinden sıyrılmamız lazım. Çekinmeyin, etraftan, ailenizden eşinizden yardım talep edin, tüm işlere koşmayın, her şeye yetişmeye çalışmayın. Önceliğiniz bebeğinizin ve kendinizin konforu olsun. Öyle olunca çok daha kolay atlatılıyor emin olun. Yavaş yavaş her şey düzene girecek bir bakmışsınız uyum sağlamışsınız. ❤️🩹