Babbb benim bebeğimde de vardı (hala da var) memede uyuma huyu. Emerken uyuyup kalıyor. Bazen de memeyi ağzından çıkartıp memeye yaslanarak uyuyor, bu ikinciyi çok dert etmiyorum, tatlı bile geliyor. Memede uyumakla ilgili de çok sert değildim ama emme süresini uzattı danuzattı o yüzden bunun önünü kesmeye çalıştım zira zaten kilo verdiği dönemdi.. pediatrist şöyle dedi.. emerken bal altına incecik bir yastık veya müslini katlayarak koy. Bugün için (bebeğim artık ,55 günlük) şöyle yapıyorum, emmesini engellemesin diye halen uyarıyorum ki uyumasın. Ama emme bitti ise, bir süre izin veriyorum ağız hareketi kesilince çekiyorum, bazen burada ok oluyor bazen ise ağlıyor. Ağlıyor ise, yeniden memeyi ağzına veriyorum ama yavaşça çekip ağzına emziği veriyorum iki dakikalığına (emzik veriyorum ben, şiddetle karşı değilim) veya emzik yerine kendi elinin kenarı da verilebilir kısa süre için.. ama yastık veya müslin bez bizde işe yaradı.