Ben de zorlanmaya başladım 18 aylık olduk ve hayal gücüm yetersiz gibi geliyor 😅
Bizim yaptıklarımız:
Kitap okumak
Cırtcırtlı meyvelerle oynamak: Birbirimize ikram ediyoruz ve evdeki diğer hayvan ve bebeklere de yediriyoruz. Renklerini de söylüyoruz sürekli pekişiyor.
Su ve değişen objelerle duyu oyunları: Dikdörtgen bir kaba su koyuyorum, bir gün küçük dinazorları oyuncak kaşık ve bardakla yıkıyor. Başka bir gün içine büyük küçük toplar ve küçük plastik objeler atıyorum vs evdeki malzemeleri değiştir değiştir kullan :)
Hayvanlar ve makarnalar: Yine dikdörtgen kutuda makarnalar ve farklı günlerde farklı hayvanlar oluyor. Bazen ponpon ve tüylü makarnaları da ekliyorum renk olacak ne varsa…
İzlediği müzik videolardaki Şarkıları sırayla söylüyoruz, çünkü sürekli şarkı söylemek istiyor ve kelimeleri çıkarabilmesi için şarkıyı sırayla söylemek çok işe yarıyor. Bir cümle o bir cümle ben ya da aradaki bazı kelimeleri o söylüyor gibi…. Bakkal amca gibi komik bir şarkı ya da Baby shark gibi basit bir şarkıyla başladık baya ilerledik…
Saklambaç
Dans ediyoruz her gün mutlaka en az yarım saat
Yatakta yastık savaşı ve yastıkla yuvarlanmaca- kış günleri evde enerjisini atıyor boğuşmak isteyen bir erkek çocuğu nihayetinde 😅
Delikli bir kapak ya da süzgece tüylü renkli makarnaları geçirip istediğim rengi söylüyorum, o da o renkli makarnaları toplayıp bana veriyor sırayla. Renklerle ilgili oyunlar çok ilgisini çekiyor benim oğlumun.
Kocaman bir kase ceviz ya da kabuklu badem veriyorum onları dağıtıyor başka bir sepete topluyoruz. Birbirine vurup ses çıkarıyoruz, sayıyoruz, yuvarlıyoruz vs vs
Ama nihayetinde hepsi çok kısa sürüyor ardından toplamak daha uzun zaman alıyor 🤭
En uzun oyun akan su ile oynadıkları oluyor. O da su israfı diye üzülüp şu oyuncak çeşmelerden aldık. Yarım litre suyu içinde döndürüyor. Her yer sırılsıklam oluyor ama kat kat örtü serip bitince hemen üzerini deiştiryorum 🤷🏻♀️