Desperite Şiddet konusunda aşırı hassas biriyim evde 0 ekran, anne baba arasında şiddet yok, aile içinde şiddete yönelik hal ve hareketlere bile müdahale eden biriyim şiddete hareket dediğim mesela kızım ayağını masaya çarpar eskiler masayı dövermiş çocuk sussun gülsün diye bunu bir kere yaptılar direk tepki veriyorum doğru değil biz böyle şeyler yapmıyoruz diye ama gel gelelim ki kızım 1 yaşından beri bize vuruyor, kendine vuruyor şuan tam bir 2 yaş sendromu yaşıyoruz 19 aylık ve biz bu durumu çözemiyoruz daha önce kendine vurduğunda görmezden gelip bir kaç günde çözmüştük aradan zaman geçti tekrar başladı şuan çözemiyoruz bu kadar şiddete hassasken nasıl oldu da böyle oluyor anlamıyorum herşeyi cici cici diye sevdiren biriyim okuduğumuz kitapların haddi yok ama gel gör ki yapıyor başka çocuklara karşı yapmıyor ama bize, kendine, anneanne, dede vs bunlara yapıyor onlara da şöyle yapıyor kucaklarına alıyor inmek isteyip bırakmadıklarında kendini savunma amaçlı boğazlarını sıkıyor ya da vuruyor bende kara kara bunları nasıl bırakacak diye düşünüyorum aslında içinde bulunduğu durum normal 2 yaş sendromu yaşıyor ama nasıl davranmam gerekiyor artık çözemiyorum yaptığı hareketi bilmeden istemeden pekiştiriyor olabiliriz severken bile haşin sevmiyoruz bu arada ki normalleştirmesin diye bazı şeyler sadece yetiştirme ile alakalı olmayabiliyor ya da bir anlık bilinçsizce verdiğimiz tepki ondaki o davranışı pekiştiriyor ve bıraktırmak o kadar kolay olmuyor