petitonunannesii kızım 12 aylık, çok uzun süredir işaret parmağıyla işaret ediyor bir şeyleri, hatta kucaktayken bir yere gitmek isterse işaret parmağıyla gösteriyordu hep, anne,baba,dede,anneanne,hadi,Ece,Ada gibi kelimeleri var, arılar nasıl ses çıkarıyor diyince vızzz yapıyor,kedi görünce pisi pisi diye çağırıyor,bazı hayvan seslerini taklit edebiliyor (kuzu,horoz vs.). Baybayı 8 aylık, alkışı 9.5 aylıkken yapmaya başladı. Şu an eliyle bir bir anlatıcam işareti yapıyor. Kaç yaşındasın diyince eliyle 1 diye gösteriyor.Ancak komut almıyor yani şöyle mesela top nerde diyince topu gidip alıyor ama bana getir falan dersem getirmez. Kelimelerinin olmaması ve işaret parmağıyla işaret etmeme konusunu isterseniz doktora sorun