NNihall
Bebikciikkk hamile ve emziren kadınların oruç tutmama ruhsatları vardır. Fakat genelde bu ruhsat hakmış gibi algılanıyor ve kendi durumunu değerlendirmeden ruhsat hükmünden yararlanıp oruç tutmayanlar olabiliyor. Oysa bu ruhsat sadece kendinin veya bebeğinin sağlığını olumsuz etkileyecek bir durum oluşacaksa kullanılabilecek bir ruhsattır. Hamileliğinin özellikle orta döneminde doktorun onay vermesiyle hamile kadınlar oruç tutabilirler, fakat hamilelik emzirme dönemine göre daha hassas bir dönem olduğu için oruç kararının da hassasiyetle verilmesi gerekiyor. Emzirme döneminde ise eğer süt miktarı ciddi bir şekilde azalmayacaksa, bebeğin aç kalmayacağı bilinecekse, annenin de sağlığı olumsuz etkilenmeyecekse bu ruhsattan yararlanılması doğru olmaz. Bu sebeple Ramazan ayı geldiğinde hiç olmazsa bir iki gün denenmeli ve süreci takip ederek ruhsattan yararlanıp yararlanmayacağına karar verilmelidir 🌺