Aybars2023 merhabalsr :) ben de bebeğim küçğkken benzer sıkıntılar yaşadım ve bir pediatristten destek aldım (@sosyalpediatrist) şöyle ki, sağım sütünü baz almamak gerektiğini söyledi öncelikle hatta eğer ki hani işe gitmek veya evde olmamak gibi bir durum var ise süt biriktirmek gerekmiyor ise yani sağım yapma yaparsan da elle sağım yap dedi bana.. özellikle de atıyorum rezenenin bilimsel kanıtlanmış bir etkisi olmadığını belirtti. Hatta çok fazla ota sapa dğşmenin karaciğer üzerinde de olumsuz etkileri var hatta forumda da bir yeni anne bahsetmişti, karaciğerini düseltmeye çabalıyordu hanımefendi. Şöyle açıkladı, anne sütü mevzu bahis iken iki hormon var, birisi sütü yapan prolaktin ki bu çok ekstrem bir şey olmadıkça kesilmiyor , yani süt üretiyoruz. İkincisi de oksitosin, bu da sütün dağıtımı diyelim. Oksitosin tetikleyen en Büyük etken, bebeğin emmesi. Yani ne okursa olsun emzir dedi. İkincisi bol su. (Emzirmeden önce bir bardak su ki ben emzirme esnasında da içiyorum ve bitiminde de hemen bir bardak su) ve de dengeli beslenme. Yani süt yapan denen gıdalsrı da dengeli beslenme mefhumunde tğket dedi. Evet tahin süt yapıyor derler ama nihayetinde aşırı tğketşmi de aşırı yağ demek, helvası ise aşırı şeker demek. Bebeğimin kendi doğum doktoru her iki meemeyi de emzir ve ardından mama dedi zira kızım kilo vermişti benim. Pediatristimiz mamayı kesmedi kilosu dengelenene dek ama mama tğketimini organize etti ve asla biberon ile vermedim. Bana fincan veya kaşık ve beslenme sondası ile ver dedi. Fincanı biz beceremedik. Kaşık çok uzun sürdü (kaşık biberon değil normal kaşık) ben beslenme sondası ile yapıyorım. Memenin üzerinden sondayı memeye (areolanjn üstğnden) bantlıyorum böylece mamayı çekerken sütü de çekiyor. Bir süre sonra enteresan bir şekilde sütğm artmaya başladı. Yani öyle ohaaa ne biçim süt arttı diyemem ama mama ritmik azaltılmasına rağmen bebeğim kilo alıyo ve pediatristimiz bu kiloda sütün de bğypk payı oldupunu düşünüyor. Ama emzirmezsem ı doluluk hissi hafif de olsa geldi, ara sıra süt de akıyor memeden. Emzirdikçe işler yoluna girmeye başladı açıkçası:) bu anlamda bir uzman desteğini tavsiye edebilirim. Bir de stresi azaltmanın yolunu bulabilmek lazkm ki bunu da bebeğimle zaman geçirerek, onu izleyerek, onunla oynayarak fakan yapmaya çabalıyorum :)