Pembemantar iki farklı eğitmenden eğitim alan başarısızlardanım ben. Ama başarısızlık sebebim benim. Çünkü benim annelik mantıgıma işlemeyen huzurlu olamadıgım bir şey uyku eğitiminde. İlk eğitmen ağlaması gerektiğini söyledi mesela 15 dk kadar bu benim için mümkün değildi. İkincisi ağlatmama üzerine kurulu bir eğitimdi fakat yine de başarılı olamadık. Yalnızca şunu bilmelisiniz uyku aralıklarına dikkat etmek hayatı kolaylaştırıyor. Bebeğim 16 aylık. 5.aydan beri dikkat ettiğim uyku aralıkları. Bu tabloları heryerde bulabilirsiniz. İkinci nokta ise karartma perde. Benim oğlum gece gündüz hep karanlıkta uyur. Sizin aylarınızdayken ben uyku saati geldiğinde 15 dk oncesinde odayı hazırlar ve anlasın anlamasın uyku saatine gidiyoruz der giderdim. Önce banyoya gider bi el yüz yıkarız. Sonra karanlık odamıza geçer beyaz gürültü acarız. Bebeğim kucakta gezinmek ister biraz. Mayışmaya başladıgında yatagına alıp popoya patpat yaparım. Bu teması kesebilirim belki ama sanırkm bende kesmek istemedim hiç. Diğer bir noktada Bebeğim gündüzleri kısa uyurdu fakat her uyandıgında mutlaka geri döndürmeye calıstım uyuttugum sekilde. Bunların her biri günler hatta haftalar isteyen gelişmeler. Zamanla uykuları uzadı. Zamanla saatler oturdu. 40 dakika süren uykuya dalmalar kısaldı. Kısa süren uykular uzamaya basladı gibi gibi.
Bazen yine kısa uyuyor, bazen yine zor dalıyor. Ama saat düzeni ve rutinler hiç şaşmadan devam ediyor.
Bebeğinizi tanımalısınız. Benim bebeğim erken yatar erken kalkar. 10-11 saat gece uyur. Öğlenleri 1-2 saat arası uyur. Bizim hayatımıza uygun olan bu durum mesela. Geç yatıp geç kalkmasını bende istemiyorum çalıştıgım için. Ama bazı arkadaşlarım geç kalkmasını önemsiyor geç yatırıyor.
Sizin ayınızda oğlum 2 uyku yapardı.
Sabah uyanış 6:00-6:30
İlk uyku 10:00-11:30
İkinci uyku 15:00-16:30
Gece uykusu 19:30-20:00 gibiydi.
Bu saatlere ulaşmam asla ama asla uyumayan bir bebekle mümkün oldu. Sabredin. Israrlı olun. İnanın düzeni seviyor bebekler. Ama desteksiz uyku istiyorsanız ben malesef kendim beceremediğim için yapamadım…