Alerjiye gelince, mukus, yeşil kaka, vücutta isilik gibi kırmızı lekeler, ve hatta noktasal kan bunlar tek tekte olsa, hepsi bir aradada olsa alerji demek değil. Çünkü hepsini yaşadım. Mukus hep vardı. Bir dönem yeşil kaka oldu. 3.5 aya kadar kaka hep ama hep gürültülüydü. 2. Ayın sonunda mukus aşırı arttı ve noktasal kan görmeye başladım kakada. Dönem dönem kırmızı isilik gibi lekeler oluştu vücudunda. Çocuk alerji doktoruna götürdüm kızımı, alerji testleri dahil herşey yapıldı hiç birşey çıkmadı ki doktor söylemişti zaten hiç birşey çıkmayacak sırf için rahat olsun diye yapıyorum demişti. Bebeklerin sindirim sistemi gelişmediği için, alerjen yükü yüksek besinleri bir tık bile fazla kaşırdığımızda böyle şeyler oluyor. Ben mesela 2 gün üst üste tavuk yesem noktasal kan oluyordu kakada. Yumurta beyazını bir tık fazla yesem mukus artıyordu. Hurma ya bildiğiniz süt artsın diye yediğim hurmayı biraz fazla yesem 2 gün gaz bombası oluyordu. Ama hiç birine alerjisi çıkmadı kızımın. Bu dönemde bebeklerde alerji değil intolerans oluyor yani bir nevi hazımsızlık. Çocuğun kilo alması normalse, gözle görülür bariz bir kakada kan durumu varsa, hiç ama hiç geçmeyen bir egzaması varsa o zaman alerjiden söz edilebilir demişti alerji uzmanı bana. Benim kızım kilo alıyordu, ve yukarda söylediğim şeyler tamamen dönemsel oluyordu. Hatta ben sırf çocuk rahat etsin diye bir çok yiyeceği kestim kendimden resmen aç kaldım. Doktor asla kesme, vücudunun alışması lazım böyle böyle alışacak demesine rağmen yaptım bunu birde. 3.5 ayda sütüm yetmemeye başladı, sonra şu deprem döneminde üzüntüden tamamen kesildi.. Ben yaptım bu hataları siz yapmayın diye yazıyorum. İçiniz rahat etsin derseniz bir alerji doktoruna götürün ama emin olun dediğim gibi çıkacak.