visnelikadin Merhaba. Siz yüksek ihtimal fonksiyonel tıp dr una gittiniz. Biz bütüncül tıp dr una gitmiştik. Süreç biraz farklı ama hedefler aynı. Bağırsak düzenleme. Bizde de diyet vardı. Süt ürünleri tamamen kesildi. Domates ve patlıcanda kesildi. Bunlar dışında alerjisi olan gıdalar kesildi. Bebeğim için karaciğer destekleyici tentur kullandık. Bende kullandım emzirdiğim için. Günde 2 öğün besleniyordum . Birde ara öğün eklendi sonradan çok kilo verdiğim için. Benim mikrobiyotam bebeğime de geçtiği için her şeye ben dikkat ediyordum. Bizde oğlum 3 kez hacamat oldu. 1 ay arayla oldu..
Sorunumuz özet olarak 4 aylıkken döküntü ile başladı. Sünnet için gittiğimiz geleneksel tıp dr umuza döküntüleri sormam üzerine egzama olduğunu öğrendim. Bana süt ürünlerini kesmemi söyledi. Süt ürünlerini kesince döküntüler geçti. Fakat 8.ayda tekrar çıkmaya başladı. Sonrasında çok fazla döküntü oluştu. Özellikle göz çevresinde kırmızı noktalar şeklinde çıkınca endişelendim ben gözü zarar görür diye. Tedaviye başladık. Karım çevresinde şiddetli döküntüsü vardı tedavi sonrası 1 yasta geçti. Bu süreçte doğal detarjana ve beze de alerjisi olduğunu öğrendim.. 11 aylıkken bezi bıraktı kendi isteğiyle bebeğim. Bez bölgesi de egzama oluyordu rahatsız etti yüksek ihtimal.. 1 yaş sonrası biz diyet açmaya başladık yavaş yavaş. Ara ara diş vb dönemlerde döküntü olabileceğini kalıcı olmayıp geçeceğini söyledi. Öylede oluyor. Süt ürünleri kabız yapıyor halen vermemeye çalışıyorum. Bir dönem yoğurt çorbaları vermiştim. Kabızlık sonrası gelişimi baya etkilendi şimdi yeniden vermiyorum..dr umuz 8 yaşa kadar (bize ve dr uma göre ömür boyu çünkü sağlıklı değiller.) paketli gıda yememesi alerjinin tamamen geçmesi için önemli.. yani 1 yaştan bu yana döküntü kaşıntı vb yok elhamdülillah.