bal_cocuk aslında faydalı olmasının sebebi şu; bir bebeğin gün içinde alması gereken belli vitamin, mineral vb şeyler var. Sadece sütte demir, c vitamini gibi besin değerlerinden ya çok az var, ya da hiç yok. Anne sütü alamayan bir bebek doğal inek sütü ile beslenirse bir noktadan sonra alamadığı vitaminler sebebiyle kan değeri düşer, rahatsızlanabilir ki bence en önemlisi kemik gelişimi vs olumsuz etkilenebilir. Kaldı ki sadece eksikliklerden değil, fazlalıklardan söz edecek olursak normal sütteki bazı besin değerleri de küçük bir bebeğe ağır gelebilir. Formül sütler laboratuvar ortamında bir bebeğin alması gereken bütün vitamin ve mineraller göz önüne alınarak üretilir. Hatta 0-6 ay, 6-12 ay, 1-2 yaş olarak değişmesi de bu sebeptendir. Bir bebeğin 0-6 ay ile 1-2 yaş arasında alması gereken vitamin desteği de değişir ama bir bebeğe 0-6 ayda verdiğiniz normal süt ile, 1-2 yaş aralığında verdiğiniz normal süt her zaman aynı besin değerini yükler bebeğe.
Elbette hepimiz her şeyin en doğalı olsun istiyoruz. Benim de eşimin de ailesi köyde. Ben sütümü, eriştemi, tarhanamı, salçamı, kuşburnumu, reçellerimi… bu böyle uzar gider her şeyimi köyden, doğal şekilde getirtiyorum. Evime sadece sebze, meyve ve bazı bakliyatları alıyorum. Soğan sarımsak, hatta un bile kendi üretimimiz. Her konuda gönlüm rahat ama bebeğim 5 aylık ve 3 aydır formül mama ile besleniyor ve 2 yaşına kadar da öyle beslenecek çünkü normal süt onun ihtiyaçlarını karşılayamaz.