Ysalvatore Dimitrina_kovaceva bacım şimdi napiyosun biliyormusun hiç kimseyi dinlemeden bavulunu hazirliyosun arkana bakmadan çıkış yapiyosun 😂 Merak etme gayet guzel yaşarsın alışırsın zaten Almanya’da çok türk var çok gurbetlik cekmezsin en azından rahat edersin bakma milletin pahalilandi herşey demesine gayet alınan maaş yemeğe içmeye gezmeye yetiyor burdan kötü değil yani git güzel güzel paranızı biriktirin gelin valla
Ysalvatore Dimitrina_kovaceva yaşadım birara Türkiye’ye döndüm. Ben zaten orda yaşayanların Almanya çok kötü ya gelmeyin triplerini hiç anlamıyorum çünkü ciden Türkiye de yaşamamislar öyle konuşur bı düşünün sizce burdaki pahalılıktan kötü olabilir mi kazanın kazanacağınız parayı buraya geldiğinizde bişeyler alırsınız imkanınız var değerlendirin
Ysalvatore Dimitrina_kovaceva ailemiz için döndük şuan belki ileride yine gideriz. Sizin de inşallah herşey gönlünüzce olur
Acemianneszn Dimitrina_kovaceva ben de Köln’de iki senedir yaşıyorum daha evvel Türkiye’de idim. Bilmiyorum siz şu an geldiniz mi ama ilk zamanlar biraz zor oldu korona zamani diye her yer kapaliydi ben geldiğimde online dil kursu aldım. Yani özlem konusunda maalesef ha Almanya ha bura olmuyor bence buranin duygusu cok baska inşallah siz aradığınızı bulursunuz benim ilk zamanlarim zordu oglum doğduktan sonra mesguliyetim olduğu icin eskisi kadar kafama takmıyorum özlemi vs. İnşallah en hayırlısı olur sizin için. Ekonomi anlamında burasi daha rahat ilk geldigim zamanlar maddi olarak biraz sıkıntı cektik ama su an çocuk parası falan beni epey rahatlattı açıkçası. Ben de simdilik çalışmıyorum o benim harcligim gibi bir şey oluyor.
Dimitrina_kovaceva Acemianneszn canım online oluyorsa harika olur dil kursu. Bunu bilmiyordum. Bir de benim kv kayınpeder orda eşimin baba tarafı orda halası ilkokul arkadaşları lise arkadaşları herkes orda. Biz buradayız. Benim ailem Türkiye’de. Ama akrabalarım da var yani.
Acemianneszn Dimitrina_kovaceva korona zamanı diye online idi benimki simdi nasil bilmiyorum. Benim de esimin anne babasi kardesleri vs hep burada benim tum ailem Türkiye’de burada kimsem yok. Eşimin arkadas cevresi ile görüşüyoruz arada ama kafa yapım pekte uyuşan kimse olmadı şimdiye kadar. Şimdi oğlum var sırf onun da çevresi olsun arkadaşları olsun diye kendimi soyutlamiyorum yoksa gram zevk almıyorum
Dimitrina_kovaceva Acemianneszn ay ben gibisin sen de ya. Kıyamam 🌼 ben de daha Almanya’ya geçmedim ama Türkiye’de bile şu anlattığın gibi yaşıyorum aynı 😞 yine gurbetteyim çünkü
Elika00 Dimitrina_kovaceva biz yeni geldik Almanya’dan. Tatile gitmiştik. İmkanın varsa toplan hemen git. Fiyatlar çok iyi. Almanya’da çalışıp güzel bahçeli bir evde oturabilir iyi bir arabaya binebilirsin. Türkiye’de bunu yapabilmen için trilyoner olman lazım. Bizde şimdi eşimin işini taşımaya çalışıyoruz olursa inan bir iğne almadan giderim. Öyle çok alışveriş yapıp döndük ki ayakkabılar Nike Adidas 20-30 Euro. Markete giriyorsun haftalık market Alışveriş yapsan en fazla 30-50 Euro en fazla bak deterjan falan da alsan. Et tavuk herşey içinde. Misler gibi yaşarsın benim abim ev yaptı 3 katlı bahçeli. Altlarında güzel de bi araba var. Orada çalışınca yapabiliyorsun normal işte de çalışsan yapabiliyorsun yani burada imkansız sigortalı çalışıp onlara sahip olman
Dimitrina_kovaceva Elika00 evet. Tüm bunların farkındayım eşim tarafı aileler kayınvalide orda ya. Gelirken neler neler alıyor resmen bedava yemek sudan ucuz . Şimdi acele etmiyorum geç olsun güç olmasın eşimin zaten orada işi hazır o yüzden rahatım kendisine bıraktım kararı. 😊
Elika00 Acemianneszn biz düsseldorf bochum marl dan Alışveriş yaptık yani avm isimleri soruyorsanız hatırlamıyorum bi tanesi ruhn avmydi ama öğrenirim putletten 10 Euro ya superga vardı ama numaralar yoktu
Elika00 Acemianneszn ben aldım canım comverse aldım 30 Euro vans mavi renk 20 Euro superga 10 Euro numara yoktu süperga alamadım Adidas 32 Euro ya aldım kendim 3 tane ayakkabı aldım yani. Ruhn avm de bi mağaza vardı orda da 30-40 Euro’ya bir sürü marka ayakkabı vardı
Elika00 Acemianneszn sana bi avm söyleyeyim oraya git Adidas’ları ordan almıştım adını öğreneyim eşimden yazayım
Elika00 Acemianneszn Zweibrücken Fashion Outlet ( buradan Adidas skechers aldık çocuk Nike 18 Euro’ya bile vardı ) Outlet montabour ( burda skechers aldık) Marl yakınında bi oytlet vardı ismini bulamadım ordan vans comverse ve reebok aldım