Hilallllll bununla ilgili bir pediatristten emzirme ve beslenme desteği alıyorum. Şöyle dedi, süt için iki hormonumuz var, birincisi prolaktin - sütü üretir, ikincisi oksitosin bu da sütü dağıtır. Yani sütüm kesildi diye bir şey ilk etapta yok dedi, fabrika ürün üretiyor ama lojistikte sıkıntı var gibi düşün dedi. Bunun için meme masajları, ılık kompresler, bol su ve emzirmeye ne olursa olsun devam etmek. Bunun haricinde bitki çaylarını çok dikkatli kullanmak lazım daha dün postlarda bu bitki çayları yüzünden karaciğer değerleri hormon değerleri bozulan bir hanfendinin postu vardı dikkatli olmak lazım. Benim doktorum, beslenmede, protein ağırlıklı ama dengeli beslenme dedi. Örneğin, bulgur pilavı gaz yapar derler ama sen dene ve gaz yaparsa yeme dediz bende gaz yapmadı mesela. aynı şekilde marul.. çikolata gaz yaptı mesela.. benim doktorum bestlak gibi damlalara da inançlı değil, bir bilimsel dayanağı yok diypr ancak ben yine de Solgar breewers yeast kullanıyordum zaten ve kesmedim. Kayınvalidem rezene çayı dayamıştı bana, ki nefret ederim, nefret ediyorsan içme zira hiçbir faydası yok aksine sevmşyorsan zararı var dedi, direkt kestim:)) dolayısı ile sistemle bir şekilde özellikle geceleri emzirmeye devam. Sütler göğsümden mi akıyor, hayır, ama azaldı dediğim günlerden daha çok olduğu kesin. Doğum yaptığım hastanedeki bebek doktoru bebeğim kilo verdiği için mama vermişti, evet mamaya devam ama bu beslenme desteği emzirme desteği aldığım pediatrist mamanın miktar ve sistemini organize etti ve bebek kilo alıyor. Emziriyorum, günde belli ölçüde de beslenme kateterin memeye yapıştırarak mama veriyorum ki emmeden de uzaklaşmasın diye, biberon vermedim. süt çoğalması için birincil kural bebeğin ne olursa olsun emmeye devam etmesi. Ot kök sap bunlaraöhiç takılmayın. Emzirmeden sonraki ikinci kural, stresi bertaraf etmek (nasıl bu ülkede ben de bilmem ama..) keyif aldığınız şeyleri yapmaya çalışın, sevdiğiniz filmleri izleyin, sevdiğiniz kitapları okuyun, dinlenin, güzel mğzikler dinleyinx bebeğinizle zaman geöirin. Bana doktor dedi ki sen iyii isen bebek de iyi.. doktorumdan destek almak isterseniz paylaşırım da :))) boooool şans dilerim. )))