Minikkusumm55 benim bebeğimin kan şekeri düşüyor diye mama vermem gerekti başta. Sütüm olmasına rağmen çevremde kimse bilinçli olmadığı için biberonla verdik mamayı. Bilseydim hiç başlamazdım biberona. Beneklerin alıştığı mama değil biberon oluyor. Çünkü anne sütü için daha fazla efor harcamaları gerekiyor. Biberon ise kolaylık daya ağıza lıkır lıkır gelsin. Bu yüzden zor geliyor meme biberona alışan çocuk için. Ama beneğiniz çık küçük memeye döner. Ben dönmesi için her fırsatta meme teklif ettim. Ve her pozisyonda tutsun diye ayakta dolandım hopladım zıpladım hatta. Bazen tuttu bazen tutmadı. Tuttuğu zamanlar emdiği kadar emdi doymadığında mamasını verdim mutlaka ki aç kalmasın. Ama hep en son sığındığım mama oldu. Zamanla sabırla daha fazla meme daha az mama olmaya başladı. Zaten meme güvenli ortam olduğu için onlar için memeyi tercih ediyorlar duygusal olarak. Zamanla ve tabiki benim çabam ısrarım ve birazda inadımla biberon versem dahi kendi almamaya başladı. Hep meme istedi. Çok şükür böyle bıraktık. Sütüm olmasaydı mama tabiki sorun değil. Ama sütü olan anne için bebeğinin biberon alışkanlığı büyük sorun. Alıştıkları mama değil biberon oluyo çünkü. Böyle düzeltebilirsiniz.