1ben1eymen merhabalar bende birkaç şey sormak istiyorum, oğlum 10 aylık ismi ile seslendiğimizde elinde oyuncak vs ilgilendiği birşey yoksa bakar, göz teması kurar ama bir şey ile meşgulse bakmaz dikkatini çekersem bakar ama beraber karşılıklı oynadığımızda bizimle göz teması kurar hatta oyuncağını alır sağa sola aşağı yukarı doğru hareket ettiririm takip eder yürüteçteuken şimdi geldim geldim dediğimde onu yakalayacağımı anlar kaçar yada üstüme üstüme gelir, top oyunu oynarız ona atarım o bana atar , aynı oyuncaklarla devamlı oynamaz sıklır, kule gibi halkalar var ya geçirmeli onları birkez yapıp gösteririm yapar halkayı yerine oturtmaya çalışır ama bir iki dener oldu oldu olmadı atar, bardak içerisine küp atmayı öğrettim ben atarım peşim sıra oda atar, ama bu 10 gündür eline gelen herşeyi atıyor oyun mu sanıyor bilmiyorum, baabb baa mammm ma der babıldar nadir olarak ann abla der, emziği düşse arar bulur ağzına koyar hemen, dengede ayakta 10 sn kadar durabiliyor , emeklemesi yok çabası da yok bir tık kilolu, tutunup kalkınma yok ama dizimde oturursa koltuk köşesine tutunup kalkmaya çalışır, 5. Ayından beri desteksiz oturuyor , yarım yattığı yerden kalkabilir doğrulabiliyor, çok güleç bir bebek herkesi çok seviyor ve gülüyor çocuk gördüğünde cıldırıyor birtek yengem ve ebe hariç onları görünce ağlıyor🤦♀️ yüksek sesten korkuyor birkere maç ortamında yüksek sesten korktu birisi aşırı çok sesli güldüğünde ağlar, dışarıya çok çıkaramıyorum tek büyüyor biz parka gittiğimizde de çocuk olmuyor .bay bay alkış öğretmeye çalıştığım halde asla yapmıyor elleri genellikle yumru, ama dizime vururum elime vururum oda vurur birde aşırı heyecanlı bir bebek mesela çocuk gördüğünde yada tvde birşey gördüğünde veya babası işten geldiğinde devamlı heyecanlandıgında ellerini ve ayaklarını bilekten büküyor kıvırma hareketi yapıyor yani, süpürge fön tarzı sesleri çok seviyor aşırı heyecan yapıp kasılıyo hatta , süpürgeyi kapantıca ağlamaya başlıyor vs. Bir oyuncağı alacağı zaman yada biryere dokunacağı zaman önce işaret parmağı ile inceliyor ondan sonra alıyor. Geçenlerde bebeğim bian kasıldı ve bakışı değişti videoya çekiyordum o sırada hemen doktoruna gönderdim oda bir eeg istedi doktorumuz randevu bulamadığım için farklı bir doktora gittik oda resmen otizmden şüphelendi açık açık demesede konu ona çıktı bizi gelişim uzmanına yönlendirdi onunda bizi muhtemelen bir pedagoga yönlendireceğini söyledi aynı zamanda kasılması sara nöbeti olabilir Eeg bakalım dedi mahvoldum ağlamaktan gelişim uzmanına bile derdimi anlatamadım doktor oğlumu aldı masaya oyuncaklar verdi onlarla nasıl oynadığına baktı sese olan tepkisine baktı birkaç soru sordu hepsi olumluydu emeklemek haricinde onunda bir gelişim basamağı olmadığını söyledi 15. Bidaha gelin ama benim Şuan 10 aylık bir bebekten ne beklentim varsa hepsini karşılıyor bebeğiniz dedi ama kasılma için nöroloji ye giderseniz iyi olur dedi o el ayak kıvırma hareketlerini de tepki olarak yada heyecanlandıgı için yapıyor olabilir otizm için çok erken ama gelişimi güzel bebeğinizin dedi nöroloji uzmanına gittik oda videolarını hareketlilerini vs inceledi muayenesi güzel geçti sadece eeg isteyeceğim oda kasılmasının sara ile alakalı olabilir mi diye içimiz rahat etsin diye dedi otizm peki dedim Şuan bunun için çok erken ama Şuan ben bebeğinizde asla böyle bir belirti görmüyorum dedi. Şimdi sağdan soldan herkes konuşmaya başlandı bay bay alkış bu dönemde yapması gereken şeyler seninki yapmıyor vs diye üstüme geliyorlar eşimle devamlı tartışma halindeyiz sen git istersen psikoloğa diyor bana ben ister miyim evladımın kötülüğünü. El ayak bükmesi çırpma değil kıvırma bilekten bükererek heyecandan olabilir mi yoksa otizm de de oluyor mu bu hareketler . Hakkınızı helal edin çok uzun yazdım ama çok bunaldım artık eeg çekimine ise 1 ay var daha