Mamaftma
Merhaba annemiz maalesef bir yaş grubu yok net tanı için. Yani şu zaman çıkar ve anlaşılır diye. Sadece belli yaş grubuna yapılan testler nettir.
Ama belirtileri her zaman net olduğu için, bunu belirten bebeklerde var belli etmeyip ileri yaş grubunda çıkanda var. Ama gelişimsel olarak her bebeğin yapması gereken aylarda(bu ileri yada geride çekebilir). Mesela 1 yaş bazen ismine tepki verir bazen vermez. Ama ⅔ yaş bebeğinde isme tepki olmaması düşündürür, hiç kelimesi olmaması düşündürür. (Tabi altında başka sevenler aranır ama genel belirti). Mesela asla dokunulmakta hoşlanmamalarına(anne babada dahil)
Mimikler ile ifade olamaması (üzülme, gülme, şaşırma) tek duygu durumu. Gibi gibi.
Biz sadece şunu diyoruz ekran ↉ yaş için doğru değil, evet ekran otizm yapmaz ama bebeğinizi gözlem yaparken kaçıra bilirsiniz.