TheMomm
Hayvanseverler duruma o kadar farklı açıdan bakıyorlar ki zarara uğrayanı değil de zarar vereni mağdur olarak görüyorlar. Ve bu mantıkta olanların çoğunun köpekler tarafından saldırıya uğrayan çocuklara üzüldüğüne asla inanmıyorum. Onlar böyle şeyler duyduklarına eyvah şimdi o masum köpekleri korumamız lazım, laf söyletmememiz lazım diyorlar. Peki ya o masum çocuklar? Hatta onlara göre çocuklar suçlu..
Aslında burada suçlu aramaktan ziyade her canlının kendi yavrusunu ve sevdiği bir şeyi korumaya programlandığını idrak etmek gerekiyor. İnsan ya da hayvan farketmez kim olursa olsun, ne olursa olsun allah korusun benim evladıma, sevdiğim birine zarar verse ona elbette ki öfke duyarım. Böyle haberler duyunca da empati kurup zarar göreni koruma altına almaya çalışıyoruz zarar vereni değil. Köpeğin doğasında saldırganlık var bunu ne kadar inkar ederlerse etsinler bu bir gerçek. Hatta sadece köpeğin değil ilkel benliğimizin getirdiği saldırganlık biz insanlarda da var. İnsanlar sadece bunu yönetmeyi biliyor, yönetemeyenler de ilkel benliğinde takılı kalıyor ve duyduğumuz cinayetler vs.yaşanıyor.
Ben köpeklerden korkmam da çok rahatsız da olmam ama her an saldırabileceğini hesaba katarak hareket ederim ve bulunduğu yerlerden uzak durmaya çalışırım. Ama eğer bir mahallede kısırlaştırılmadan dolaşan köpek varsa ya da başıboş sürüyle köpek varsa onların kısırlaştırılması veyahut barınaklara gönderilmesi taraftarıyım. En nihayetinde can güvenliğimiz o hayvanların kısırlaştırılmasından daha değersiz değil.
Bir de şunu merak ediyorum bu kadar duyar kasan kişiler allah korusun bir gün çocuklarının ya da sevdiği birinin bedenini bir köpeğin dişleri arasında görse ve bu yüzden kaybetse tepkisi ne olur acaba? Tekrar diyorum allah korusun böyle bir şeyi kimse yaşamasın. Sadece birazcık empati kurduklarında ne hissettiklerini çok merak ediyorum.