nazenin3233 2 yaşında şu kadar kelimesi olmalı, 3 yaşında xx kadar diye anneleri endişelendirmek anlamsız.
Benim çocuğum da gecikmiş konuşma var mesela..
22 aylık çocuk; anne, baba, ver, su, mama gibi kelimeleri bağlam içinde yani anlamlı (hitaben) kullanıyor ise gecikmiş konuşma var denemez. Dil gelişimi için yeterince desteklenmemiş çocuktur yalnızca..
İlle de 50 kelime olması lazım değil velhasıl.
Düzenli kitap okunan, şarkılar söylenen, yapılan her eylem çocuğa anlatılmasına rağmen çocuk halen konuşmuyor, kelimeleri çoğalmıyor ise gecikmiş konuşmadan bahsedilebilir.