Annelikseruveni merhaba kızım 30 aylık şuan yani tam 2.5 yaşında. 15 aylıkken sayıyordum 50 den fazla kelimesi vardı. 18 aylıkken cümle kurmaya başladı ama basit cümle baba gitti gibi. 20 aylıkken grameri düzeltti 😂 normal cümleler kurmaya başladı 3 lü. Ama 22 aylıktan sonra bizde kayış koptu çünkü bizden fena konuşmaya başladı. Arka arkaya sıralı cümleler olay örgüsüne göre anlatmalar. Mesela 15 aylıkken içerdeki odada komodinin üstünde suluk var getirebilir misin dediğimizde gidip getiriyordu. Bu şekilde bilişsel olarak da gelişimi iyiydi bana göre hep. Zaten formasyon eğitimi almış biriyim az buçuk kendim takip ediyordum kızımı. 2 yaşındayken baya 20 ye yakın şarkıyı ezbere biliyordu rüya anlatıyordu bazen kısa kısa. Sürekli ama sürekli soru soruyordu hala öyle sürekli hiç bitmiyo soruları aman bitmesin zaten elimden geldiğince merak duygusunu yüksek tutmasını sağlamak istiyorum. Şuan bizim gibi konuşan yetişkin gibi takılan biri var evde. Zaman kavramı da tamamen oturdu dün yarın seneye bilmediği çok az şey kaldı sanırım 😂 velhasıl ben kızımla cidden çok ilgili bir anneyim gözleriyle anlamlı bakmaya başladığı andan itibaren hep kitap okudum ona her gün okuyoruz çok seviyor büyük bir kütüphanesi var kitaplarla daha çok vakit geçiriyor. Etkinlikler yaptırıyorum vs elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum ve bu benim bu ilgim sayesinde oldu diye düşünüyorum. İleri zekalı olduğunu düşünmüyorum çünkü onda çok farklı durumlar yaşanıyor tuhaflık olduğu belli oluyor çocuğa yetişmekte ebeveynler zorlanıyor genelde. Ben de öyle bi sorun yok. Araştırdım ben de bu gibi durumlara daha çok parlak çocuk tabiri kullanılıyor. Bu demek değil ki ilgi gösterdik sadece ondan oldu. İlgi gösterse dahi olmayan da vardır ondan bahsetmiyorum ama bazı çocuklar biraz daha açık oluyorlar böyle şeylere. Siz yine de bir uzmanla görüşün isterseniz.