keremsmomy abnece kesinlikle var. Şöyle anlatayım her bbeek tbai ki farklı ama insan ister istemez yasıtlarına a falan bakıyor ben bakıyorum en azından 🤭 3 ay 5 ay büyük bebekler neler yapabiliyor kızım ne zmaan yapmaya başlayacak VS diye.
Bence hep önden gidiyor gelişimi ve kendisi çabalıyor bunun için. Hadi yap hadi söyle dememizi beklemiyor. Mesela suan 16 aylık. 3 tane aileden kişilerin ismini söylüyor. Anne baba dede teyze abla abi ver gel gitti bu ne diyor.1 kere gördüğü seyi anında yapıyor ve devam ettiriyor. Benı yemek veya kek karıstırırken görsün. Kendisi çay bardağında kaşık görünce karıstır karıstır yapıyor ııııııı ııııı diye anlatıyor alıp karıstırmak istiyor.
Kapı çalınca benden önce koşuyor kagooo diye.
Kargo gelmiş yani 😆 paketi hemen alıp aaaa diye açmaya calısıyor kendine alınan seyleri biliyor.
Evde ve dısarda giydiği ayakkabıyı ve montu hırkayı ayırt ediyor. Kaşık çatal ile yemeyi kendisi istedi asla plastikler istenmeid bizim çatal kasıklarla yiyiyor (tatlı kaşık - çatalı). 14 ayına yeni giriyordu.
5.aydan beri bizimle sofraya oturur ne görürse yapar. Ben bazen evde spor yaparım hareket falan o da hemen gelir yanıma aynılarını yapmaya calsıır.
Hadi spor yap deyince yine yapar. Yasak olan seyleri bilir kendi eliyle yasak işareti yapar. Canlı çiçek - biblo - süs eşyalarına falan. Kremini sadece popoya sürüyoruz mesela onun ele sürülmeyeceğüni bilir ama başka krem bulsa ellerini yüzünü sürer gibi yapar anlatır.
Ram konusamıyor ama ne yapmak istediğini ne anlattığını hiç görmeyen tanımayan biri bile anlıyor 😄🤭 bu durumda kesinlikle konusmanın etkisinin büyük oldugunu düşünmüyorum. Tabii biraz cocukla da alakalı ama bence bol bol konusun alakalı alakasız herşeyi anlatın. 😇