Mervew Ama parmak ucu yürümenin ilk akla gelen sebepleri otizm yada yürüteç.
Oğlum 13 Ay 4 günlük. Bebekliğinden beri bence herşeyi ortalama olarak olması gereken zamanlarda oldu yani dönmesi desteksiz oturması emeklemesi tutunup kalkması vs vs. 11.aydan beri desteksiz yürüyor hatta şu an koşuyor bile. Alkış bay bay gel gel yapıyor, canı isterse öpücük atar hatta şimdilerde elini ağzına götürerek öpücük atmayi öğreniyor. Oyuncaklarla uzun uzun oynamaz çünkü hareket halinde sürekli yani kesfetme dönemi olduğu için dolap karıştırma çekmece karıştırma vs oyuncaklardan daha çok dikkatini çekiyor şu an. Kitap okuduğumda birseylerle uğraşır yani oturup beni dinlemez. Müzik duyduğunda oynar hemen, telefonu kulağına koyar konuşur gibi yapar hatta diğer odaya geçer falan güleriz bizde. Komut alıyor söylediklerimin bir çoğuğunu anlıyor ve yapıyor göz teması adına duyarlılık var. Dışarıdan ezan sesi, anons sesi vs geldiğinde hemen cami gösterir dışarıdan ses geliyor demek ister, dışarıda köpek havlasin hemen o da icerde taklit eder tam olarak havhav diyemiyor ama ha ha ha falan diyor, 3 kelimesi var henüz baba mama meme. Genel olarak evde sürekli baba baba diye dolaşır, babasının kim olduğunun farkında bilincinde. Yani aklıma gelenleri yazdım şu an aklıma gelmeyen şeylerde vardır illa ki. Ama bi kaç haftadır gün içinde bazen durup dururken kısacık bir süre parmak ucunda yürür yani yürür dediğim 3 5 adim en fazla. Boyunun yetişmediği bi yere bakmaya çalışır mesela ayaklarını kaldırıp sonra parmak uçlarında 2 3 adım atar normale döner ya da bazen ayaktayken bi anda parmak uçlarına yükselir öyle durur 3 4 adım atar gibi gibi. Yürüteç kullandık evet 6.aydan 8.aya kadar sadece. Yani şimdi ben yürüteçtendir mi demeliyim, bu dönemde normal bi gelişim basamağı mı demeliyim yoksa otizmden mi şüphelenmeliyim?