Hanımlar yaklaşık 1 senedir bizde çölyak diyetine başladık. 10 yaşındaki kızım sürekli sebepsiz karın ağrıları en ufacık bişeyde hemen ishal oluyordu. Dr götürdüğümde dr herşeyin normal olduğunu söyleyip duruyordu. Ama ben doktordan illa çölyak testi yapmasını istedim iyikide istemişim. Beni aradığında dr şok olmuştu. Nasıl olur herşeyi normal olur diye. Süpriz olmuşu. Benim burda anlatmak istediğim biz anneler evlatlarımızı doktorlardan daha iyi biliriz. Bizim anlatmalarımızla teşhisi koyan onlar çölyak o kadar geniş kolluki. Diş çürüklerinden tutun bacak ağrısı egzaması olanlara bile çölyak tanısı koyuyolar. Asla ve asla korkmayın bu hastalıktan.En çok yaygın belirtileri gelişimin durması ishal kabızlık kansızlık ishal karın şişliği vb birçok şey neyden huylanıyorsanız aklınıza takılıyorsa gidin direk siz isteyin söyleyin doktorunuza. Çünkü çölyak başka organlara zarar verebiliyor tip 1 diyabet haşimato gibi. Glutensiz beslenmek en sağlıklısı aslında iyi tarafından bakmak lazım çölyak sağlıklı beslenme bir nevi evet zor bir süreç alışması sosyal ortam okul sizinle aynı fikirdeyim aynı duygulardayım heleki evde kardeşlerde varsa iyice zor ama alışıyorsunuz belli zaman sonra asla kötü hastalık olarak görmeyin bunu yıllardır panik atakla mücadele eden bir anne olarak anksiyete bozukluğu tedavisi gören bir anne olarak söylüyorum. Çok uzun oldu hakkınızı helal edin Rabbim evlatlarımızla sınamasın bizleri. Cümlesine acil şifalar versin. Amin.