Erdemalp yaşadığınız çoğu şeyi kızım 18 aylıkken hala yapmaya devam ettiği için otizmli bireylerle çalışan bir uzmanla görüşmüştüm. Konuşmaması ile ilgili olarak akran iletişim eksikliği olduğunu o yüzden geciktiğini söyledi oyun grubu gibi bir şeye başlatabilirsiniz demişti. Oyun grubundan sonra düzgün birkaç kelime çıkarmaya başladı 2 yaşında sadece anne,baba,mama,hayır,hadi, bak diyor. 1 yaşında iken bunların hiçbiri yoktu 18. Aya doğru ilk kelimelerini kullanmıştı. Oyuncaklarla ilgili aynı sorunu kızımda da yaşıyordum. O zman da uzman 18 aylık bir çocuk İçin sürekli aynı oyuncakları dizmenin amacına uygun kullanmamanın çok normal olduğunu söylemişti. Yine oyun grubuna başladıktan sonra oyuncakları amacına uygun oynamaya başladı. Uzmanın bana direkt sorduğu sorular şunlar oldu: göz teması var mı, adıyla seslendiğnizde tepki veriyor mu, bir şey gösterdiğinizde bakıyor mu gibi seyler sordu hepsine cevabım evet olunca 3 yaşına gelmemiş bir birey için bunlar yeterlidir otizmli değil demek için demişti. 3 yaşından sonra teşhis konulabiliryormuş. Sizin bebeğinizin benim çocuğumdan da küçük, göz teması vs var sizle iletişim içerisinde diğerleri yaşına göre normal şeyler anladığım kadarıyla. İçiniz rahat etmiyorsa başka bir uzmana daha götürün ama ben normal olduğunu düşünüyorum. Aksan iletişim eksikliği olabilir belki ya da tv tablet izliyorsa ona bağlı olarak uyaran eksikliği olabilir ama uzmanla konuştuğum şeylere bakarsak otizmli değil diye düşünüyorum. Sizin içiniz rahat etsin oyun grubuna vs götürün konuşma konusunda faydası oluyor, yine başka bir uzmanla daha görüşün ama dediğim gibi bence ayına göre belki biraz geride olabilir ama otizmli olduğunu düşünmüyorum