Simba61 merhaba, oğlum 33 aylık olcak.. Bizim ki 27/28 aydan sonra açıldı diy2bilirim
Öyle akıcı bi konuşması yok henüz akranları gibi değil fakat her geçen gün yeni kelimeler ekleniyor.. Duraksayarak da olsa 2li 3lü cümleler kuruyor. Zaman ve kişi kipleri tam oturmadı henüz ama o da gelişme gösteriyor bu aralar 👍🏼
Çıkaramadığı harfler var ya da harfi çıkarabilse bile kelime içinde zorlandıkları oluyor ama yine de deniyor kelimeleri yarım yanlış da olsa söylemeye çalışyor, konuştukça cesareti de artıyo 🤗🙏🏼
Ben kelimeleri çoğu zaman heceliyorum, hece hece söylemeye çalılyorum. O da kelimeyi ilk 1 2 gün heceleyerek söylüyo ama pratik yaptıkça düzeltiyo ve hızlanıyo 👍🏼
Doğduğundan beri kitaplarla haşır neşir olmaya çalışıyorum gün içinde 1 2 defa okurdum ama doktorumuz yetersiz buldu günde en azından 3 4 defa 10 dkka da olsa okuyun dedi.
Ve sadece okumak /konuşmak da yetmiyor. Konuşurken harflere hecelere bastırarak konuşmak çocuğa dudak hareketlerini göstererek konuşmak faydalı oluyo. ben böyle yaptıktan sonra fayda gördüm..
Söyleyebildiği kelimelerin, hecelerin hatta harflerin üzerinden yeni kelimeler öğretmeye çalışıyorum özellikle ki söyleyebilsin 😊
10a kadar saymayı öğrendi mesela ya da 7-8 renk söyleyebiliyor ama siyaha iyah diyo, kırmızı yok bordo diyor, yeşile yeiş, maviye mami diyo gibi ama olsun, kasmıyorum..
Bir kelimeyi ilkten nasıl söylediyse nasıl çıkarabildiyse ısrarla o şekilde söylemeye devam ediyor, ben hep doğrusunu söylüyorum onu zorlamıyorum 🤗 zamanla öğrenir, buna şükür 🙏🏼
Bizde de ekran var malesef 🤦🏻♀️ evet etkiliyor ama mecbur kalıyorum yemek veya iş yapabilmek için 🤷🏻♀️