Nslhn5561 Merhabalar;
Öncelikle şöyle bir bilgi vermek isterim. Sağlık ocağında Rutin yapılan aşılarda Özel aşılardır. Örneğin 5li karma aşı( menejit içinde aşı içerir) , verem aşısı, su çiçeği aşısı vb. Maalesef ki bizim ülkemiz de bazı aşıların devlete maddi yük olacağı kanaatinden dolayı devletin ödemediği hatta ödemek istemediği aşılar “Özel Aşı” olarak geçiyor. Örneğin Menenjit-Meningigok aşısı(lari) 3 farklı şekilde yapılıyor. Ama genelde doktorlarımız 2 ila 5 doz arasını tercih ediyor. Tabiki ailenin maddi durumu da bu tercihlere öncelik sağlıyor.
Gelelim bana hem rota aşısını hemde menenjit aşılarını tam yaptırdım. Menenjit icin 5. Hatırlatma dozumuz da 18 aylıkken yapılacak. Aşılardan sonra herhangi bir yan etki görmedik sadece klasik yani iğne yerinin ağrısı huysuzlugu oluyordu. Oda bir kaç saate bitmiş olurdu. Ve maddi duruma gelecek olursak sadece eşim çalışıyor asgari ücret ile ama benim mantelitem şuydu aşılara başlarken eğer bir gün bu aşıları yaptırmadiğim için çocuğum bu hastalıklardan birine yakalanırsa ben bu vicdan yükünü taşıyabilirmiyim diye düşündüm ben taşıyamazdim onun içinden elimizden gelen gayretle yaptırdık aşılarını.
Bunlara ek olarak tabi ki yaptırmayana da saygı duyarım.
Ama yaptırılması gerektiğini düşünüyorum.
Yine en son karar sizin ailesi olarak.