Lina11 Huma_kus34 aslında o kadar da nadir bir rahatsızlık değil çevrenizde denk gelmiş olma ihtimaliniz var. Sadece günümüz toplumumuzda önyargı almamak için bazı hastalıklar saklanıyor
Erbasozgee Canım zorlandığın bir durum varsa bana danışabilirsin :) hiç üzülecek bir hastalık degıl, aksine bize güç katan bir hastalık. Bu durumdayken bıle bebegıne yetebilmek için uğraşan anneler var :) ayrıca tedaviyle stabil bir duruma gelinebiliyor.
belinayinannesii Erbasozgee Erbasozgee emzirme döneminde zorlanıyorum gece uykusuz kaliyorum atak geçiririm diye çok korkuyorum… hamilelikten beri ilaçta kullanmadim.. ne onerirsiniz
AntiSosyallKelebek belinayinannesii Yakın tanıdığım bipolar yeni dogum yaptı ve çok zorlanıyor tek bı ilac var emzirme döneminde onu kullaniyor ama yeterli gelmiyor sanırım iyi değil
birsenaltnts belinayinannesii basakhanim34 sizin belirtilerininiz nelerdi acaba kafayı yemek uzeriyim anksiyete mi yaşıyorum bipolar miyim diye
Erbasozgee belinayinannesii abılıfy ile koruma altındayım bende doktorum birde antidepresan olarak citoles verdi 10 mg olarak. Abilify da emzirebiliyorsun fakamr citoles kullanırsan emziremiyorsun. Benim sütüm zaten kesilmişti. Öncelikle bu düşüncelerin için kendini suçlama. Bunlar beynının içinde yer alan ve sen ne yaparsan yap cıkmayan düşünceler. İlaç tedaviyi emzirmeni etkilemeyecek dozda almalısın. Birde bende cok korkuyordum atak geciririm diye. Doktorum sunu söyledi gecırırsen tedavin var bu dünyanın sonu değil. Tedavimiz var ve bizler cok güçlüyüz :)
Erbasozgee belinayinannesii gece uykusunun önemini zaten biliyorsunuz bizim için önemli olan az stres gece uykusu ve yeterli beslenme. Eger uykusuz kalıyorsanız birde uyku yapan bir ialç kullanmanız gerekir. Örnegın gyrex gibi. Fakat en dogrusunu doktorunuz önericektir.
basakhanim34 belinayinannesii anksiyete hastasıyım emzirdiğim için ilaç kullanamıyorum. Psikoterapi çok pahalı gücüm yetmiyor. Evde kaldıkça daha da kötüleşiyorum. Bebeğinizi sımsıkı giydirip bol bol dışarı çıkın bence. Evde kaldığım dönemlerde çok daha kötüleşiyorum
belinayinannesii Erbasozgee öyle de bebeğim daha çok küçük.. 1 aylık.. emzirmek istiyorum gittiği yere kadar hastaneye yatarsam emziremem 😥😥😥
belinayinannesii Erbasozgee bebekten dolayı uykusuz kaliyorum. gündüz uyumaya çalışıyorum fırsat buldukça ama gece uykusunun yerini tutmuyor… napicagimi şaşırdım. uyku ilacı içersem kalkip bebegime bakamam ki:(
Lina11 belinayinannesii takipli olduğun doktoruna görünmeni tavsiye ederim. Her hastalığın bir şiddeti vardır. Kimi bipolar hastası ilaç kullanmasa bile ufak ataklarla günlük hayatlarına devam edebilirlerken kimi hastalarda ilaç tedavisine rağmen atak dönemlerinde kontrol altında tutulamaz. Burada en doğru kararı takipli olduğun doktorun verir. Belki ilaç tedavisine gerek yok şu aralıklarla kontrole gel diyecek belki emzirme sürecinde kullanabileceğin bir ilaç başlayacak belki de bebeğinin iyiliği için mamaya geçip seninde tedaviye başlaman gerekecek bu durumunu buradaki kimse bilemez. Ve söylenen hiçbir ilacı kafanıza göre lütfen alıp başlamayın. Bebeğiniz için.
belinayinannesii AntiSosyallKelebek inşallah teşekkür ederim.. bu hastalık öldürmüyo belki ama süründürur cinsten malesef 🥲