Fairytale_1207 nasil yaptigimi da tarif edeyim. Ben de internette takip ettigim bir anneden ogrendim ve övdüğü kadar harika oldu. Gunluk sutu biraz isitiyorum. Serce parmaginizi 7-8 sn kadar icinde tutabileceginiz ısıda olmali. Daha sonra toz mayayi bi cay bardaginda isittigim sutle karistirip aktiflestiriyorum. Daha sonra mayayi süte döküyorum ve karistiriyorum. (Toz maya yerine normal yogurtla mayalayacaksaniz her 1 lt icin bir yemek kasigi maya kullanabilirsiniz) Sonra sutu ince delikli elekten gecirerek baska bir kaba dokuyorum ve en son kucuk kacanozlara sutu paylastiriyorum. (Cig sutle yapacaksaniz bu elekten gecirme islemini mutlaka yapin, ben cig sutle yapmiyorum ama yine de geciriyorum daha puruzsuz oluyor yogurt) Firini 40-50 derecede isitip agzi acik bir sekilde kavanozlari koyup 1 saat kadar calistiriyorum. Daha sonra firini kapatiyorum kapagini acmadan 6-7 saat kadar daha bekletiyorum firinda. Sonrasinda yine agzi acik bir sekilde buzdolabina kaldirip 10-12 saat kadar da buzdolabinda bekletiyorum. Ben gunduz mayaliyorum gece yatmadan da buzdolabina kaldiriyorum ertesi sabaha hazir oluyor. Afiyet olsun simdiden umarim isinize yarar. 🥰