Aselmm öncelikle hazır olduğuna dair belirtiler var mı onu takip edin. Örneğin; özellikle büyük tuvaletini yaparken saklanma, çiş-kaka-pis-temiz-ıslak-kuru gibi kavramları gerçekten biliyor mu, bezinden rahatsız oluyor mu vb. Bu belirtilerden bir kaçı yada biri varsa hazır demektir. Bezi bırakmaya sizde hazır olmalısınız çünkü gerçekten sabır işi an gelecek halıdan kaka temizleyeceksiniz :) herkes hazırsa partiye başlayalım! Bezi gündüz çıkardıysanız gece de takmamalısınız ki çocukta kafa karışıklığına neden olmasın, hemen adapte olsun. Bu durum kimileri için çok zor geçerken kimileri için kolaydır. Ben gece hem uykusu bölünmesin hem tutmayı öğrensin diye uykudan kaldırmayan taraftaydım öyle de oldu şükür. Çok sıvı tükettiyse ve uykudayken geldiyse kendi kalkar kıvamına geldi. Öncelik olarak lazımlık ya da klozet adaptörü alın, birde ilgisini yöneltecek tuvalet panosu ve çıkartmalar, tuvalet kitapları vb. Çok iş görüyor. Her şeyi sakince anlatın ve planlayın. Biz bezinin artık biteceğini ve paramız olmadığı için alamayacağımızı söyleyerek bi anda hayatımızdan çıkardık açık ve net ilk 2 hafta çok zordu an geldi ağlayarak ben bez bağlıcam diye kendimle savaştım ama 2 haftadan sonra yavaş yavaş her şey rayına girdi öyle ki şimdi kendi indirip yapıyor 2 ay falan ya oldu ya olmadı bırakalı. 3 tuvalete yapıp 5 altına yapabilir ama illa ki alışacak ama tuvaleti kesinlikle reddiyor 1 tuvalet 10 altına yapıyorsa beze dönüp sonra tekrar deneyebilirsiniz bu hazır değil demektir ki bunu da yaşadım en dibine kadar 2. Denememde öğrendi. Yaptıktan sonra tebrik etmek vs zaten Allah vergisi biz analar olarak zaten pırt yapsa “aferin yavrumaaaa” diye zılgıt koparırız :) siz abartmayın bu kadar tabiki. :) size bolca sabır ve kolaylık diliyorum efenim