ahlas26 ben kaynatıyorum ama şart değil kaynaymanız. Pınar ya da sütaş süzme peynirle mayalıyotum ben. O kadar güzel oluyor ki kıvamı. Bir lt süt için dolu 1 yemek kaşığı peyniri kaseye koyuyorum süt ılınınca onudan birkaç kaşık alıp çatalla ezerek açıyorum peyniri krema gibi oluyor sonra mayalayacağım süte katıp karıştırıyorum benim yoğurt yapma makinem var ona koyuyorum. 8 saat sonra hazır oluyor. Kıvamı taş gibi oluyor ve tadında harika oluyor. Kesinlikle deneyin derim. Sütünüz bu arada çok sıcak ya da çok soğuk olmasın soğuk olursa sümük gibi oluyor yoğurt sünüyor, sıvak plursa da kesiliyor. serçe parmağınızı içine sokunca 7 saniye dayanıyorsa mayalama kıvamındadır.