Merhaba canım 😊 İlk önce sakin olman ve lenf bezlerinle sürekli oynamaman gerek tahminimce eliniz sürekli boynunuzda. lenf nodları kötü şeyler olmak zorunda değil.. Vücudumuza mikrop girdiğinde onlarla savaşacak hücreler lenf nodları sayesinde işlev görür yani onlar olmaza aldığımız her mikrop hastalık yapardı.. durumun varsa özele git boyun usg çektirmek istediğini söyle hızlı sonuca ulaşırsın ve takıntı yapmazsın. Kaya gibi Sertse, gün geçtikçe büyürse sıkıntı var demektir. Kulak enfeksiyonun olabilir , yakin zamanda boğaz enfeksiyonu geçirmiş olabilirsin.. boyun kısmında sivilce dahi bile çıktıysa geniz akıntın varsa oda şişme yapabilir… gittiğinde alacağın sonuç reaktif lenf nodu olacak.. Bu takintiyi zamanında çok yapmıştım.. o yüzden lenf bezleriyle ilgili herseyi biliyorum diyebilirim :))) ve 2 senedir sağ ve sol kulak altımda geçmeyen lenf bezlerim mevcut takibini bile yaptırmiyorum:)) benim lenf bezlerinden bisey olacağı yok.